براساس گزارشی از نیویورک‌تایمز، در واقع بیش از یک‌‌سوم رای‌دهندگان مستقل و گروهی کوچک‌تر اما قابل توجه از دموکرات‌‌ها، گفته‌‌اند که آماده حمایت از نامزدهایی هستند که مشروعیت انتخابات۲۰۲۰ را رد کرده بودند؛ چراکه برای نگرانی‌‌های اقتصادی‌‌شان فوریت بیشتری قائل هستند تا ترسی که از سرنوشت نظام سیاسی کشور دارند. این نظرسنجی نشان می‌‌دهد که تردیدها درباره انتخابات۲۰۲۰ همچنان در آینده نیز ادامه دارد؛ به‌طوری‌‌که ۲۸درصد از کل رای‌دهندگان، از جمله ۴۱درصد از جمهوری‌‌خواهان، گفته‌‌اند اعتقاد کمی به صحت انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای امسال دارند. به نظر می‌‌رسد اختلافات سیاسی در تاروپود زندگی روزمره نفوذ کرده است. ۱۴درصد از رای‌دهندگان گفته‌‌اند دیدگاه‌های سیاسی چیزهای زیادی درباره اینکه فردی خوب است یا نه نشان می‌‌دهد؛ درحالی‌که ۳۴درصد گفته‌‌اند این دیدگاه‌ها چیزهای کمی درباره خوبی فرد نشان می‌‌دهند. تقریبا از هر پنج نفر یک نفر نیز گفته است که اختلافات سیاسی به روابط دوستان یا خانواده آسیب می‌‌رساند.

از منظر وال استریت‌ژورنال، این نظرسنجی نشان می‌‌دهد که رای‌دهندگان ایمان خود را به دموکراسی از طریق لنزی به‌شدت حزبی فیلتر می‌‌کنند. اکثریت رای‌دهندگان در هر دو حزب، حزب مخالف را تهدید بزرگ برای دموکراسی می‌‌دانند. اکثر جمهوری‌خواهان گفته‌‌اند که جو بایدن، رسانه‌های جریان اصلی، دولت فدرال، رای‌‌گیری از طریق پست را خطرات اصلی می‌‌دادند. اکثر دموکرات‌‌ها نیز از ترامپ نام برده‌‌اند و سهم زیادی از رای‌‌دهندگان این حزب معتقدند دیوان عالی و کالج انتخاباتی، تهدیدهایی برای دموکراسی هستند.

همچنین ۷۱درصد از رای‌دهندگان این نظرسنجی گفته‌‌اند که دموکراسی در خطر است؛ اما تنها ۷درصد آن را مهم‌ترین مشکل پیش‌‌روی کشور دانسته‌‌اند. این دیدگاه‌های ظاهرا متضاد، که رای‌دهندگان می‌‌توانند عمیقا نسبت به یکدیگر و نهادهای پایه دموکراسی در آمریکا بدگمان باشند؛ درحالی‌که برای رسیدگی به آنها فوریت کمی دارند، ممکن است تا حدی منعکس‌کننده ناامیدی و بدبینی دیرینه نسبت به دولت باشد.

با این حال ۸۱درصد از رای‌‌دهندگانی که دموکراسی را در معرض تهدید می‌‌بینند معتقدند با استفاده از قوانین و نهادهای موجود می‌‌توان مشکل را حل کرد و رای‌‌دهندگان اندکی معتقد به ضروری بودن خشونت بودند. به‌طور کلی، ناامیدی بیشتر رای‌دهندگان از یک سیستم سیاسی که بسیاری آن را به‌صورت خطرناکی چندپاره و فاسد می‌‌دانند، آنها را نسبت به اینکه کشور می‌‌تواند دور هم جمع شود و مشکلات راحل کند، بدبین کرده است، جدای از اینکه کدام حزب در ماه نوامبر پیروز شود.

یافته‌های نظرسنجی این ایده را تقویت می‌‌کند که انتخابات میان‌دوره‌‌ای امسال برای بسیاری از آمریکایی‌‌ها با افزایش تورم و دیگر مشکلات اقتصادی تعریف می‌‌شود که سبب می‌‌شود تهدیدهایی برای نهادهای دموکراتیک کشور در پس ذهن رای‌دهندگان پنهان شود. ۷۱درصد از جمهوری‌‌خواهان گفته‌‌اند که به راحتی به ترامپ رای خواهند داد؛ ۳۷درصد از رای‌‌دهندگان مستقل و ۱۲درصد از دموکرات‌‌ها نیز همین نظر را داشته‌‌اند. حتی در میان رای‌دهندگانی که فکر می‌‌کنند جو بایدن به‌طور مشروع پیروز شد، ۱۹درصد به راحتی به نامزدی که معتقد بود انتخابات دزدیده شده است، رای دادند. رای‌دهندگان همچنین برای حمایت از رئیس‌جمهوری که خارج از قوانین موجود است، تمایلات دوحزبی نشان داده‌‌اند. یک‌سوم، شامل نسبت مشابه در هر دو حزب نیز گفته‌‌اند روسای‌جمهور باید آنچه را که فکر می‌‌کنند بهترین است انجام دهند، حتی اگر احتمال زیر پا گذاشتن قوانین وجود داشته باشد.