«مایکل شویرتز»، در گزارش ۸ اکتبر برای نیویورک‌تایمز، نوشت که این گروه – که دو هفته پیش نام دومین مظنون متهم به مسموم کردن را اعلام کرده بود- نام این مظنون را «الکساندر یوگنیویچ میشکین» اعلام کرده است. به گفته این گروه از روزنامه‌نگاران تحقیقی، او فارغ‌التحصیل یک آکادمی نظامی پزشکی نخبه بود. وب‌سایت «بلینگ کت» که این روزنامه‌نگاران تحقیقی با آن همکاری دارند، روز دوشنبه ۱۶ مهرماه اعلام کرد که بازرسان بریتانیایی این مظنون را «الکساندر پتروف» شناسایی کرده بودند اما در تحقیقات دریافتند که نام اصلی او الکساندر یوگنیویچ میشکین است.

این وب‌سایت تحقیقی ماه گذشته نیز نخستین مظنون پرونده حمله به سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا را شناسایی کرده و گفته بود این شخص «آناتولی چپیگا» نام دارد که با نام جعلی «روسلان بوشیروف» به بریتانیا سفر کرد. الکساندر میشکین متولد ژوئیه ۱۹۷۹ در روستای لویگا در شمال روسیه است. تا سپتامبر سال ۲۰۱۴ آدرس محل سکونت ثبت شده میشکین در مسکو، همان آدرس دفتر مرکزی «GRU» بوده است. این وب‌سایت و روزنامه‌نگارانش می‌گویند اطلاعات خود را از منابع آزاد، شهادت کسانی که با میشکین آشنایی داشته‌اند و همچنین کپی مدارک شناسایی شخصی از جمله یک کپی اسکن‌شده از پاسپورت او به‌دست آورده‌اند. الکساندر میشکین همچنین چندین‌بار به اوکراین سفر کرده است. به نوشته گزارشگر نیویورک‌تایمز، ماه گذشته، دادستان‌های بریتانیایی پرونده‌ای علیه دو روس که در ماه مارس امسال (اسفند سال گذشته) به سالزبوری سفر کرده و سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا را مسموم کرده بودند، تشکیل دادند. تحقیقات پزشکی نشان داد علت مسمومیت سم نظامی نوویچوک بوده که تنها در آزمایشگاه‌های دولتی قابل تولید است. اسکریپال و دخترش که در وضعیت وخیم جسمی به‌سر می‌بردند، پس از چند هفته اقامت در بیمارستان سرانجام از مرگ حتمی رهایی یافتند. دولت بریتانیا در پی این واقعه روسیه را متهم دانسته و روابط دو کشور دستخوش تنش جدی شد. سرگئی اسکریپال زمانی اسراری را به سازمان جاسوسی بریتانیا، «ام‌آی ۶»، می‌فروخت.  به نوشته نیویورک‌تایمز، مقام‌های بریتانیایی در مورد این گزارش تحقیقی اظهارنظری نکردند. یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری گفت که در این‌باره اظهارنظر نخواهد کرد چون تحقیقات پلیس همچنان در جریان است.

یک سخنگوی پلیس لندن نیز گفت: در مورد «حدس و گمان‌ها» اظهارنظر نمی‌کند. با این حال، مقام‌ها نتیجه‌گیری «بلینگ کت» در مورد هویت این مظنونان را زیرسوال نبرده‌اند. مقام‌ها می‌گویند این دو نفر- که توسط دوربین‌های نظارتی نزدیک خانه اسکریپال شکار شدند- با نام‌های جعلی سفر می‌کردند. وب‌سایت مذکور حتی اعلام کرد که میشکین چندبار از جمله در جریان ناآرامی‌های سال ۲۰۱۳ به اوکراین سفر کرد. اگرچه این دو نفر به‌عنوان افسران GRU شناسایی شدند اما به نوشته نیویورک‌تایمز بازهم «نام واقعی‌شان اعلام نشده است.»  مقام‌های روس هرگونه مشارکت در مسموم کردن را رد کردند و چند روز پس از گشودن پرونده اتهامی، این دو مظنون با یک تلویزیون دولتی روسی گفت‌وگو کرده و خود را متخصص تغذیه ورزشی معرفی کردند. این دو مظنون گفته بودند که برای مشاهده و تحسین کلیسای گوتیک به سالزبوری سفر کرده بودند. نیویورک‌تایمز می‌افزاید بلینگ کت با همراهی یک رسانه روسی به نام The Insider کوشیدند جزئیاتی در مورد مظنونان به‌دست آورند. آنها اعلام کردند که به اطلاعات پاسپورت مرتبط با این دو نفر دست یافته‌اند که نشان می‌داد سفرهای گسترده‌ای انجام داده و پیوندهایی با سرویس‌های امنیتی روسیه داشته‌اند. «مایکل شویرتز» می‌افزاید که با وجود اینکه ۷ ماه از ماجرای مسمومیت می‌گذرد اما این مساله هنوز محل تنش میان روسیه و بریتانیا و مجموعه کشورهای غربی است. پس از این حمله، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و ۱۵۰ دیپلمات روس از سوی کشورهای غربی وضع شد.

آغاز ماجرای اسکریپال

روز یکشنبه (۴ مارس/ ۱۳ اسفند)، سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه که در بریتانیا زندگی می‌کند، همراه با دخترش یولیا پس از آنکه در یک رستوران غذا خوردند، روی نیمکتی در یک مرکز خرید در شهر سالزبوری در جنوب بریتانیا بیهوش شدند. سرگئی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه، در سال ۲۰۰۶ به اتهام فاش کردن هویت ماموران اطلاعاتی روسیه برای سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا با حکم ۱۳ سال حبس در روسیه زندانی شده بود. او در سال ۲۰۱۰ یکی از چهار زندانی بود که مسکو در جریان تبادل ۱۰ جاسوس آمریکایی با ایالات‌متحده آزاد کرد. او بعد از آزادی به بریتانیا آمد و پناهندگی گرفت. وزیرخارجه بریتانیا روز سه‌شنبه ۶ مارس (۱۵ اسفند) در مجلس عوام این کشور گفت که وضعیت سرگئی اسکریپال و دخترش از لحاظی یادآور مسمومیت الکساندر لیتوینیینکو با ماده رادیواکتیو پلونیوم در سال ۲۰۰۶ است.