از جمله امکانات اضافه‌شده به سورن پلاس می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اشاره کرد که نقش بسیار مهمی را در کنترل خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده ایفا می‌کند. این امکان با سنجیدن زاویه فرمان و سرعت خودرو، در صورتی که احساس کند امکان انحراف خودرو از مسیر و سر خوردن وجود دارد، با ترمزگیری در چرخ بحرانی مانع واژگونی و انحراف خودرو می‌شود. این سیستم که به ESC موسوم بوده ابتدا تنها روی خودرو تارا نصب شده بود، اما اکنون روی دیگر محصولات ایران‌خودرو از جمله سورن پلاس به دلیل رعایت استانداردهای ۸۵گانه تعبیه شده است. برای روشن و خاموش کردن سیستم ESC یک کلید روی داشبورد تعبیه شده، اما همواره به صورت پیش‌فرض این سیستم در مدار و فعال است.

یکی دیگر از امکاناتی که به تولیدات سورن از نیمه دوم امسال اضافه می‌شود، راهنمای نشانگر تعویض دنده موسوم به GSI است. طبق الزامات استاندارد ۸۵گانه، این امکان در خودروهای مجهز به گیربکس دنده‌ای اجباری شده و ایران‌خودرو با هدف کاهش مصرف سوخت و ارتقای حس رانندگی، این امکان را برای نصب روی سورن پلاس پیاده‌سازی کرده است. وظیفه این راهنما نشان دادن زمان مناسب تعویض دنده به راننده در نمایشگر جلو آمپر است که با رعایت آن مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نیز کاهش می‌یابد.از جمله موارد ایمنی اضافه‌شده به سورن پلاس، استاندارد حفظ ایمنی عابر پیاده در صورت برخورد است.

 این استاندارد یکی از الزامات عرضه خودرو در بازار اروپا بوده و خودروسازان جهانی در راستای حفظ جان عابران پیاده و وارد شدن آسیب کمتر به آنها در زمان برخورد رعایت می‌شود. ایران‌خودرو با تغییرات اعمال‌شده در سپر و به طور کلی بخش جلویی سورن پلاس، توانسته استاندارد حفاظت از عابر پیاده موسوم به ECE R۱۲۷ را برای این خودرو پاس کند.