در پرتیراژهای دو خودروساز بزرگ که همیشه متقاضی بیشتری دارند، کاهش شدید قیمت‌ها طی یک هفته اخیر مشهود و محسوس است. در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، حداقل کاهش قیمت در سواری‌ها ۲۰میلیون تومان و حداکثر ۶۵میلیون تومان برآورد شده است؛ راناپلاس در یک هفته اخیر ۲۰میلیون تومان ریزش قیمت داشته و هایما توربوپلاس اتوماتیک هم کاهش ۶۵میلیون تومانی داشته است.

اما در محصولات گروه خودروسازی سایپا شیب کاهش قیمت‌ها ملایم‌تر است و ریزش هشت تا ۲۴میلیون تومانی دیده می‌شود. خودروی تیبا هشت میلیون تومان و وانت سایپا ۱۰ میلیون تومان ارزان شده‌اند، اما بیشترین کاهش را شاهین معادل ۲۴میلیون تومان و تیبا ۲ (تولید ۱۴۰۱) معادل ۱۹میلیون تومان ثبت کرده‌اند. برخلاف آنچه مقرر شد به منظور ساماندهی بازار خودرو تا اطلاع ثانوی از درج قیمت‌ خودروها، اعم از صفر و کارکرده، خودداری شود و مرجع رسمی اعلام قیمت‌ها اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تهران (با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه مذکور) باشد، اما آخرین لیست قیمت ارائه‌شده توسط اتحادیه مختص دوم خرداد‌ماه است. پس از این تاریخ لیست قیمتی توسط اتحادیه در سایت این اتحادیه (www.uead.ir) ارائه نشده است. قیمت‌ها طی این مدت، از نمایشگاه‌داران سطح شهر اخذ شده است.  

به دستور سازمان حمایت، تا اطلاع ثانوی و به منظور ساماندهی بازار خودرو مقرر است از اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل در سایت‌های فروش جلوگیری شود و قیمت‌های معاملاتی از سقف آخرین قیمت بارگذاری‌شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز نکند.