تیموری در این نشست خبری تاکید زیادی روی حرکت به سمت تولید محصولاتی داشت که با استانداردهای محیط‌زیستی هماهنگ باشند. وی گفت: تلاش‌هایی در جریان است تا بتوان به تکنولوژی‌های جدید که بتوانند به محیط زیست کمک کنند، دست پیدا کرد. وی در ادامه گفت: اولین خودروی هیبرید پلاگین فوق الکتریکال سایپا در شش‌ماهه دوم امسال عرضه خواهد شد. همچنین احتمالا آریا نیز به صورت هیبرید پلاگین عرضه می‌شود و در تولید خودروهای تجاری نیز مدل‌های CNG در اولویت خواهند بود. وی در ادامه تاکید کرد: تمام شرکت‌های خودروسازی دنیا به سمت حذف آلودگی خودروها حرکت کرده‌اند، از همین رو شرکت‌های خودروسازی ایران هم نباید از این قاعده مستثنی شوند؛ لذا می‌توان با هدف‌گذاری شهرهای پرجمعیت، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا سهم خودروهای هیبرید در آنها بیشتر شود. متاسفانه در حالی که تا دو سال گذشته کشور صادرکننده بنزین بود اکنون به واردکننده تبدیل شده‌ایم. ریشه این موضوع سیاستگذاری است که خودروهای بنزینی را به سرمایه تبدیل کرده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از شروع به کار تولید موتورسیکلت در این مجموعه خبر داد و گفت: در حال راه‌اندازی خط تولید موتورسیکلت در یکی از زیرمجموعه‌های سایپا هستیم. امیدوارم پس از آن بتوانیم اولین موتورسیکلت هیبریدی را وارد کردیم و خط تولید آن را هم راه‌اندازی کنیم.

وی در مورد وضع خودروهای وارداتی سایپا نیز گفت: این خودروها در گمرک، روی کشتی یا در شرکت بوده و برخی نیز آماده حمل هستند. به گفته تیموری،  محل تامین هزینه واردات به هیچ عنوان از محصولات تولیدی نبوده است. تیموری همچنین از قیمت چانگان‌های وارداتی رونمایی کرد و گفت: قیمت تمام‌شده درب گمرک برای چانگان حدود ۹۰۰میلیون تومان است که با توجه به سود ۱۵درصدی در نظر گرفته شده و محاسبه تمام هزینه‌ها از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام‌شده آن بیش از یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان نخواهد بود. به گفته تیموری، این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود دو‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در مورد بازپرداخت بدهی قطعه‌سازان گفت: در سال ۱۴۰۱ توانستیم مدت‌زمان پرداخت پول قطعه‌سازان را به کمتر از ۱۲۰ روز برسانیم و تلاش خواهیم کرد این بازه زمانی در سال جاری به کمتر از ۱۰۰ روز برسد. تیموری در پاسخ به پرسشی در مورد خصوصی‌سازی سایپا گفت: این شرکت در بورس حضور دارد که این به معنای «سهامی عام» و خصوصی بودن سایپاست. ما به دنبال آن هستیم که شکل مطلوبی از خصوصی‌سازی را دنبال کنیم که شامل بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه یا جوئینت ونچر (همکاری مشترک) با شرکت‌های بزرگ خارجی است. اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است؛ برای مثال در اسفندماه همه بدهی شرکت «بن رو» که از زیرمجموعه‌های سایپاست تسویه شد و در فاز دوم به دنبال بورسی کردن این شرکت هستیم. در مورد مسیر دوم نیز در تلاش هستیم که پارس‌خودرو را با چانگان مشارکت دهیم.

از مدیرعامل سایپا پرسشی در مورد موضع این شرکت درباره افزایش ۱۰ تا ۴۲درصدی قیمت خودرو شد. هرچند تیموری در نهایت به علل مختلف مانند نفوذ بالای دولت در شرکت‌های خودروساز ، از شورای رقابت و سازمان حمایت تشکر کرد، اما به‌نوعی نارضایتی پنهان در اظهارات وی مشهود بود. با این حال وی اظهار امیدواری کرد که در سال جدید این شرکت دیگر زیان جدیدی ‌ندهد و تنها برای حل مشکل زیان انباشته تلاش شود. اعتقاد تیموری بر این است که اگر بناست قیمت خودرو ثابت بماند باید قیمت نهاده‌های تولید نیز توسط سیاستگذاران ثابت نگه‌ داشته شود. وی تاکید کرد سایپا برای کاهش قیمت خریدهای خارجی و افزایش بهره‌وری تلاش خواهد کرد تا بتواند زیان را از این طریق کنترل کند.

تیموری در ادامه در مورد محصولات جدید سایپا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این خودروساز برنامه دارد تا حداقل هشت محصول جدید را به مرحله تولید برساند. همچنین بناست برخی شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در کنار واردات  خودروهای چینی مونتاژ خودرو را نیز دنبال کنند. به گفته وی در خرداد ۱۴۰۲ شاهین اتوماتیک CVT به بازار می‌آید و در تیر امسال محصول اطلس و شاهین پلاس به مرحله تولید می‌رسند. شاهین پلاس که به‌زودی معرفی می‌شود، به موتور ۶/ ۱لیتری ۱۶ سوپاپ ME۱۶ مجهز است. سهند هم به عنوان سدان جدید خانواده X۲۰۰ توسط پارس‌خودرو و با برند این شرکت در مرداد ۱۴۰۲ به بازار می‌آید. همچنین پارس‌خودرو برنامه دارد تا کادیلا را بر اساس پلتفرم P۹۰ به تولید برساند. سیلک، ون هامون و پاژ نیز سه خودروی دیگر سایپا هستند که توسط زیرمجموعه‌های این گروه خودروسازی در سال ۱۴۰۲ در سبد محصولات قرار می‌‌گیرند. همچنین قرار است آریا وانت دوکابین و سه‌کابین نیز در سال ۱۴۰۳ به تولید برسند.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پروژه P۹۰ توسط پارس‌خودرو در حال پیگیری است از رونمایی اولین محصول این پروژه در هفته آینده خبر داد و گفت: این خودرو که ساندروی ایرانی است بر اساس پلتفرم ال ۹۰ تولید شده است. تیموری در ادامه با بیان اینکه تمام خودروهای تولید سایپا حدود دو تا چهار هزار دلار ارزبری دارند، به صادرات این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: پول خودروهایی که به ونزوئلا فروخته شد به صورت نقدی و به میزان ۱۰میلیون دلار دریافت شد. وی ادامه داد: به ونزوئلا اعلام کرده‌ایم که خط تولید در این کشور راه‌اندازی می‌کنیم اما از آنها خواسته‌ایم به ما اختیار بدهند که خودرو را به شیوه خودمان به فروش برسانیم و در مقابل دلار دریافت کنیم. به گفته تیموری، ساینا در ونزوئلا به قیمت ۱۴هزار و ۷۵۰دلار آمریکا فروخته می‌شود.

وی در پایان به موضوع استخدام‌های جدید در سایپا پرداخت. به گفته وی، این گروه خودروسازی در سال ۱۴۰۱ سه‌هزار و ۳۰۵ نفر را استخدام کرده که این رقم در سال ۱۴۰۲ به سه‌هزار و ۵۰۰نفر خواهد رسید. این اظهارات تیموری در حالی است که طی این سال‌ها «نیروی مازاد» به عنوان یکی از مشکلات اساسی خودروسازان مطرح شده، چه آنکه از استاندارد جهانی بالاتر است. البته بیشتر این مازاد نیرو در بخش کارگری و پرسنل اداری است و اگر قرار باشد نیروی متخصص برای توسعه محصول جذب شود، ماجرا فرق خواهد کرد. این در حالی است که به گفته تیموری، بخشی از استخدام‌های جدید، نیروهای عادی (غیرمتخصص) خواهند بود.