منوچهر منطقی در جریان بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در جمع خبرنگاران افزود: تفاوت این دوره از نمایشگاه با ادوار گذشته آن در ارائه محصولات جدید و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها برای تحقیق و توسعه (R&D) است. وی گفت: به احتمال زیاد در نمایشگاه بعدی نیمی از تولیدات از محصولاتی است که پیش از این تولید می‌شد و نیمی دیگر محصولات جدیدی است که با توسعه R&D در شرکت‌ها تولید خواهد شد و به همین دلیل آینده روشنی برای صنعت خوردو و قطعه‌سازی کشور متصور هستیم. منطقی بیان ‌داشت: امروز دغدغه اصلی تولیدکنندگان به تیراژ مناسب رسانیدن محصولات جدید است، به همین دلیل باید خودروسازان به سمت‌وسویی بروند که خودروهای جدید‌شان را هر چه زودتر عرضه کنند و برای قطعات جدید سفارش بیشتری بدهند.

وی به برنامه‌ریزی ایران‌خودرو و سایپا برای تولید ۹ خودروی جدید در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع سبب می‌شود محصولات جدید تولیدشده از سوی قطعه‌سازان در این محصولات جدید استفاده شود و عرضه و تقاضا در این حوزه به تعادل نزدیک شود. معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت گفت: ۷۰درصد کیفیت خودرو مربوط به قطعات آن است و قطعه‌سازان برای ارتقای کیفی تولیدات خود برنامه‌های متعددی دارند. وی تصریح ‌کرد: به‌طور قطع کیفیت در خودروهای جدید به سطح مطلوب رسیده و با فرآیندی که خودروسازان در پیش گرفته‌اند، کیفیت در خودروهای فعلی و جاری نیز ارتقا یافته و به سطح قابل‌قبولی خواهد رسید.

منطقی همچنین خاطرنشان ‌کرد: با توجه به حرکت عالی خودروسازان بخش خصوصی و افزایش سه‌برابری تولید در نیمه نخست امسال، تولید محصولات جدید از سوی خودروسازان بزرگ کشور و همچنین عملیاتی شدن واردات، بازار خودروی کشور به سمت رقابت بیشتر در حرکت است. وی گفت: ‌به‌طور قطع تا یکی دو سال آینده وضعیت بازار خودروی کشور با امروز بسیار متفاوت خواهد بود.