از مجموع تعداد ثبت‌نام‌کنندگان ۳۶۴هزار و ۸۲ نفر معادل ۴/ ۵درصد در طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۹/ ۱درصد در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت‌نام کردند. طبق اظهارات امید قالیباف، در این مرحله به دلیل خروج محصولات سایپا (غیر از ساینا اس) از قرعه‌کشی تنها ۲/ ۱درصد متقاضی خودروهای شرکت سایپا بودند و بیش از ۹۷‌درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه یکپارچه متقاضی محصولات ایران‌خودرو بودند. بدین ترتیب با توجه به عرضه محصولات بخش خصوصی در بورس کالا، پس از دو دوره عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که در اردیبهشت و تیر ‌امسال انجام شد، در این مرحله سه شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، سایپا و آرین پارس موتور اقدام به عرضه محصولات خود کردند. ایران‌خودرو در سومین مرحله از تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در فروش فوق‌العاده خود ۶ محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲، رانا پلاس سقف شیشه‌ای و گیربکس ۶‌سرعته، سورن پلاس جدید، پارس سال با موتور XUTP، پارس TUS و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و در پیش‌فروش ۴ محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربور شارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک عرضه کرده است.

گروه خودروسازی سایپا نیز فروش فوق‌العاده ۵ محصول کوییک. اس، ساینا. اس، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، کوییک. آر و کوییک. آر با گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰روزه را آغاز کرد و این ثبت‌نام تا تکمیل ظرفیت محصولات از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت. همانطور که عنوان شد در این طرح، فروش فوق‌العاده خودرو ساینا. اس از طریق قرعه‌کشی عرضه می‌شود و فروش سایر محصولات اعم از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش بدون محدودیت قرعه‌کشی انجام خواهد شد. اما در سومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه، حدود ۶۰هزار خودرو عرضه شده که ۵۰درصد ظرفیت قرعه‌کشی به طرح جوانی و بیست درصد ظرفیت قرعه‌کشی به خودروهای فرسوده اختصاص می‌یابد.

بدین ترتیب برای متقاضیان عادی خودرو تنها سهمی ۳۰درصدی در نظر گرفته شده است. در نخستین دور تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه ۴‌میلیون و ۱۷۵هزار و ۳۵۲ نفر در سامانه مذکور ثبت‌نام کردند. این در شرایطی است که مجموع ظرفیت در‌نظر‌گرفته‌شده خودرو، توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص ۱۷۷هزار خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد. در این دور به ازای هر خودرو ۱۴۵هزار متقاضی وجود داشت. اما در دومین دور تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه با حدود دو میلیون افزایش متقاضی ۶‌میلیون و ۵۷‌هزار و ۵۵۵ نفر متقاضی خرید خودرو در سامانه ثبت‌نام کردند که ظرفیت عرضه در این دوره ۱۰۴هزار دستگاه خودرو بود. بدین ترتیب به ازای هر خودرو ۲۰۰هزار متقاضی ثبت‌نام کرده بودند.

اما مرحله سوم همانطور که عنوان شد دور ثبت رکوردهای جدید بود، به‌طوری‌که در این مرحله ۶‌میلیون و ۶۸۵‌هزار نفر فقط برای ۶۰‌هزار خودروی تولیدی که حدود ۵۰‌درصد آن برای طرح جوانی و ۲۰‌درصد آن نیز برای خروج فرسوده‌ها اختصاص یافته، ثبت‌نام کرده‌اند. اگر کل خودرو‌ها را فارغ از متقاضیان طرح جوانی و دارندگان خودروهای فرسوده در نظر بگیریم، به ازای هر ۱۱۱ نفر یک خودرو به متقاضیان تخصیص می‌یابد؛ حال آنکه متقاضیان عادی که ۳۰درصد سهمیه را دارا هستند به ازای هر ۳۴۲ نفر یک خودرو به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.  آنچه مشخص است دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو همچنان داغ است و تورم انتظاری منجر به حضور گسترده متفاضیان برای طرح‌های خرید خودرو شده است.