وی با بیان اینکه خودروهایی که جهت تعیین‌تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند، تحت شرایطی امحا می‌شوند، گفت: وقتی خودرو امکان فروش در داخل کشور یا  فروش به شرط صادرات را ندارد و در مجموع هیچ راهی برای استفاده نداشته باشد امحا خواهد شد؛ خودروهایی که اخیرا امحا شدند امکان فروش داخل را نداشتند چون آمریکایی و  بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بودند. واردات این خودروها ممنوع بوده و قابلیت شماره‌گذاری ندارند، در‌عین‌حال این خودروها فاقد هر گونه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران هستند.

به گفته اجتهادی، در مواردی، ‌خودروهایی که قابلیت شماره‌گذاری برای عموم را ندارند برای استفاده در برخی نهاد‌های امنیتی، انتظامی و نظامی، شماره امنیتی شده و به آنها واگذار می‌شوند ولی برای این سه خودرو چنین امکانی هم وجود نداشت. وی در ادامه با اشاره به اینکه برای این خودروها امکان فروش به شرط صادرات نیز وجود نداشت، توضیح داد: با وجود اینکه سازمان اموال تملیکی، این خودروها را برای فروش به شرط صادرات به مزایده گذاشت، خریدار نداشت که از جمله دلایل، این بود که این خودروها، حدود ۱۰ سالی در انبارها مانده و به مرور زمان در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف و آفتاب، کیفیت ظاهری خود را هم از دست داده بودند. به گفته وی، در عین حال بخشی از قطعات‌ آنها در این سال‌ها جدا شده و متاسفانه به سرقت رفته یا هنگام  جابه‌جایی آسیب دیده بود. از سویی دیگر اکنون در کشورهایی دیگر مدل‌های بالاتری از این خودروها وجود دارد و دیگر خریداری ندارند که مشتری در ایران آن را برای صادرات، خریداری کند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: بر این اساس با توجه به قاچاق بودن خودروهای موردنظر و صدور رای قطعی از سوی مرجع قضایی و عدم‌امکان هرگونه استفاده از آنها، نسبت به امحای این خودروها جهت تعیین‌تکلیف اقدام شد، به‌طوری‌که به غیر از موتور و گیربکس، تمامی قطعات آن امحا و این دو بخش خودرو در اختیار دانشگاه‌های فنی، موسسات دانش‌بنیان یا هنرستان‌ها گذاشته می‌شود تا جهت آموزش فنی و مهندسی مورد استفاده قرار گیرند. وی این را هم گفت که خودروهایی از این دست که باید امحا شوند محدود به انبارهای تهران نیستند و در انبارهای تملیکی سایر شهرها نیز وجود دارند که در صورت رای قطعی، تعیین‌تکلیف خواهند شد. در حال حاضر، ‌ حداقل ۷۳ دستگاه خودروی آمریکایی و بیش از ۱۵۰ دستگاه خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی دیگر در گمرک بلاتکلیف مانده که باقی‌مانده همان ۱۲هزار و ۲۶۱ یک دستگاهی است که قبل از ممنوعیت واردات خودرو (سال ۱۳۹۷) به گمرک رسیده ولی هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند. خبر امحای این خودروها در صفحه ۲۷ روزنامه امروز با تیتر «تخریب خودروهای لوکس» منتشر شده است.