الهویردی‌دهقانی درباره حذف شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو گفت: حذف شورای رقابت از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو امکان‌پذیر نیست، زیرا بازار خودرو انحصاری است و یکی از ماموریت‌های شورای رقابت قیمت‌گذاری کالا در بازارهای انحصاری است تا از تضییع حقوق مصرف‌کننده و افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها جلوگیری شود. نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید با قیمت‌های کنونی، تصریح کرد: خودروسازان باید به جای تلاش برای افزایش قیمت، درصدد کاهش بهای تمام شده خودرو از طریق مهار هزینه‌های سربار باشند.

وی اضافه کرد: اگر فروش خودرو در داخل کشور با قیمت‌های کنونی برای خودروسازان به صرفه نبوده و زیان‌ده است، این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را در سایر کشورها با نرخ‌های دلاری به فروش رسانده و از زیان خود جلوگیری کنند البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تحقق این مهم در گرو‌ افزایش کیفیت خودروهای تولیدی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، زیان‌ده بودن خودروسازان را ناشی از سوءمدیریت و ایرادات ساختاری در این شرکت‌ها دانست و تصریح کرد: هرچند بازطراحی شرکت‌های خودروسازی یکی از نیازهای کشور است، اما خودروسازان به دنبال اجرایی کردن این موضوع نیستند، بنابراین باید حاکمیت با الگوبرداری از کشورهای موفق و برنامه‌ریزی به دنبال تحقق این مهم باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مواد اولیه، دستمزد، بهای حامل‌های انرژی و... مشخص است و به راحتی می‌توان هزینه تمام شده تولید خودرو را محاسبه کرد، ادامه داد: اعدادی که از سوی خودروسازان به عنوان هزینه تولید هر خودرو اعلام می‌شود نمی‌تواند ملاک تصمیم‌گیری باشد، زیرا ممکن است قیمت تمام شده مطرح شده از سوی آنها همراه با هزینه‌های سربار باشد، بنابراین باید از کارشناسان خبره در این زمینه استفاده شود.