وی گفت: بر اساس برنامه‌ای که در شورای عالی استاندارد تصویب شده، کار انجام می‌شود و همه دستگاه‌های نظارتی و وزرا عضو این شورا هستند و همه اعضا، این موضوع را پایش می‌کنند.پیروزبخت با بیان اینکه وزیر صمت نیز عضو شورای عالی استاندارد است، افزود: وی موظف است که روی خودروسازها احاطه داشته و آنها را از نظر رعایت استانداردها مورد بررسی قرار دهد.

رئیس سازمان استاندارد ادامه داد: در آبان 98 برنامه‌ای را به تصویب شورای عالی استاندارد و به اطلاع معاون اول رئیس‌جمهور رساندیم که براساس آن اگر خودروسازها نتوانند خود را با استانداردهای ما وفق بدهند به ترتیب، تولید کدامیک متوقف خواهد شد. وی با اشاره به توقف تولید دو خودرو افزود: در همان جلسه شورای عالی استاندارد تصویب شد که تولید این خودروها (پراید و پژو 405) متوقف شود. پیروزبخت گفت: بقیه خودروها در دست بررسی هستند، چه آنکه خودروسازان اعلام کرده‌اند می‌توانند استانداردها را اجرا کنند. وی افزود: به‌عنوان مثال اعلام کردیم که فلان خودرو اگر نتواند خود را به استاندارد در زمان مورد نظر برساند، بعد از اتمام مهلت، نامش اعلام می‌شود.

رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر اینکه به هیچ وجه فعالیت‌ها و کنترل‌ها در حوزه خودرو متوقف نشده، گفت: جای نگرانی نیست، زیرا بازرسی‌ها انجام و گزارش‌های مفصل از خودروسازها گرفته می‌شود.