علی سعدوندی درخصوص ایده فروش خودرو در بورس اظهار کرد: هر کاری که سبب حذف دلال شود و رابطه مستقیمی بین مشتری و کارخانه شکل دهد، خصوصا در شرایط فعلی، به نفع اقتصاد کشور است، خصوصا در موضوع خودرو که درحال‌حاضر اولویت بالایی نیز در جامعه دارد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری شورای رقابت در این مدت با شیوه نادرستی صورت گرفته است، گفت: متاسفانه اعضای شورای رقابت به‌درستی وظایف خود را انجام نمی‌دهند؛ البته شکی نیست که درحال‌حاضر انحصار در بازار خودرو وجود دارد اما انحصار قیمت‌گذاری نیز بدعتی است که با سیاست‌گذاری اقتصادی دولت صورت گرفته‌ و این مورد نیز مزید بر علت شده‌است.

سعدوندی افزود: قیمت‌گذاری اصلا معنایی ندارد، وظیفه‌ای که شورای رقابت باید به سرانجام می‌رساند این بود که سیاست‌ها به نحوی اصلاح شود که پنجره واردات خودرو به نحوی منطقی باز باشد تا این انحصار شکسته شود و مهم‌تر اینکه به شرکت‌های خصوصی کوچک اجازه ورود به صحنه تولید و فروش خودرو داده شود که متاسفانه درحال‌حاضر این‌طور نیست و همچنان بازار انحصاری مانده است.

وی خاطرنشان کرد: این نوع قیمت‌گذاری‌ها تاثیر چندانی بر رقابت ندارد و حتی در این چندسال باعث تحکیم انحصار شده‌است. درحال‌حاضر اگر دقت کنید اهرم فشار شورای رقابت بالای سر شرکت‌هایی که ممکن است بخواهند وارد صنعت خودرو شوند نیز وجود دارد و آن شرکت‌ها هم می‌دانند که برای ورود به بازار، شورای رقابت برای محصولات‌شان قیمت‌گذاری خواهد کرد که این مورد مانعی جدی برای ورود به این صنعت است و راه را برای هر نوع اختلاس برای ورود بازیگران جدید در جهت تحکیم انحصار باز می‌کند.

این استاد بانکداری و اقتصاد کلان در واکنش به سخنان رئیس شورای رقابت، درباره اینکه روش قرعه‌کشی فروش خودرو، بهترین راه است، گفت: مطلقا این روش قابل دفاع نیست، باید از ایشان پرسید با چه منطقی این ادعا را مطرح کرده‌اند؟ درحال‌حاضر روش فعلی باعث شده که هم خودروساز و هم مصرف‌کننده متضرر شوند، این سیاست‌های مخرب با وجود آزمایش چندساله، همچنان پذیرفته شده است و اجرایی می‌شود ولی سیاست‌های اصلاحی به دلایل غیرمنطقی، کنار گذاشته می‌شود.