به این ترتیب، افزایش نرخ ارز موجب شده که بار دیگر بازار خودروهای وارداتی با نوسان قیمتی مواجه شود.آنگونه که نمایشگاهداران خودروی پایتخت می‌گویند، هر چند نرخ ارز، مولفه اثرگذاری بر قیمت خودروهای وارداتی است، اما این عامل در کنار بسته بودن سایت ثبت‌سفارش موجب شده که قیمت‌ها به‌صورت حبابی افزایش پیدا کند. سایت ثبت‌سفارش از اواخر تیرماه امسال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شده است؛ جو روانی ناشی از کاهش عرضه خودرو موجب افزایش حبابی قیمت خودروها در بازار شد؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای وارداتی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش را به خود دید. در این بین اما فعالان بازار همچنان از رکود پاییزی بازار خودروهای داخلی خبر می‌دهند و اینکه معاملات به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری رسیده است. از آنجا که تقاضایی برای خرید خودرو در بازار نیست؛ بنابراین قیمت‌ها نیز ثبات خود را حفظ کرده‌اند. هر چه هست، نمایشگاهداران خودروی پایتخت معتقدند، رکودی که هم‌اکنون در بازار خودرو آغاز شده، تا هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.در این بین اما تصور می‌شد که اقدام پلیس راهور درخصوص توقف شماره‌گذاری برخی از خودروهای پرمصرف داخلی منجر به افزایش قیمت‌ها شود حال آنکه با وجود کش‌وقوس‌های بسیاری که در این خصوص صورت گرفت این موضوع تاثیری در قیمت خودروهای داخلی نداشته است.

 ثبات قیمت در بازار داخلی‌ها

اما به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروها در هفته‌جاری چه نوسانی را تجربه کرده است. در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۳۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان از ثبات قیمت این محصول طی هفته‌جاری دارد. همچنین مدل صندوقدار این خودرو نیز در حال حاضر ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. از بازار پژو ۴۰۵ هم خبر می‌رسد که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد. پژو پارس نیز ثبات قیمت خود را حفظ کرده است و در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. اما دیگر خودرویی که ثبات قیمت را طی هفته‌جاری تجربه کرده، رانا است؛ به گفته فعالان بازار، این محصول هم‌اکنون ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.در بین دیگر خودروهای داخلی سمند EF۷ نیز کماکان ۳۲ میلیون تومان قیمت دارد و دنا نیز ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

نگاهی به محصولات شرکت سایپا داشته باشیم؛ قیمت خودروهای این شرکت نیز در هفته‌جاری تغییری نداشته است به‌طوری‌که انواع پراید نیز این ثبات قیمت خود را حفظ کرده‌اند؛ بر این اساس، در حال حاضر پراید مدل ۱۳۱ قیمتی برابر با ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و پراید ۱۱۱ هم ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار تیبا هم خبر می‌رسد که این محصول نیز تغییر قیمتی نداشته است؛ بنابراین همچنان با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.اما نگاهی به قیمت خودروهای رنو در بازار داشته باشیم؛ شرکت پارس‌خودرو در هفته‌جاری قیمت تندر ۹۰ تولیدی خود را به‌دلیل تغییر گیربکس ۹۱۰ هزار تومان افزایش داد، بدین ترتیب هم‌اکنون تندر-۹۰ مدل E۲ پارس‌خودرو قیمتی برابر با ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد. آنگونه که گفته می‌شود، نبود تقاضا و کاهش عرضه این محصول در بازار موجب شده که افزایش قیمت از سوی پارس‌خودرو تاثیری در قیمت محصولات کنونی نداشته باشد. در این بین اما پارس‌تندر همچون هفته‌های گذشته ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود که این موضوع نشان از ثبات قیمت این خودرو دارد. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تندر اتومات نیز با ثبات قیمت هم‌اکنون ۴۹ میلیون تومان قیمت دارد. ساندرو دنده اتومات نیز با ثبات قیمتی که در بازار داشته است در حال حاضر ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 تداوم افزایش قیمت وارداتی‌ها

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر در کنار تداوم بسته بودن سایت ثبت‌سفارش، تغییرات نرخ ارز موجب شده که بازار خودروهای وارداتی همچنان با افزایش قیمت مواجه‌ باشد. فعالان بازار تاکید می‌کنند هر چند رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم است، اما تغییرات متعددی که در بازار این خودروها صورت گرفته است سبب شده که قیمت‌ها روند صعودی داشته باشند.به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید باید ۱۸۴ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر حدود چهار میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. هیوندای توسان نیز دو میلیون تومان گران شده، بنابراین در حال حاضر ۲۰۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ برای خرید النترا نیز باید ۱۵۷ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از افزایش سه میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد.از سوی دیگر اما کیا سراتو هم از افزایش قیمت‌ها در امان نبوده و هفت میلیون تومان جهش را به خود دیده است. این محصول در حال حاضر ۱۵۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر خودروهای وارداتی، کیا اپتیما نیز دو میلیون تومان افزایش را تجربه کرده، به نحوی که در حال حاضر ۲۰۹ میلیون تومان قیمت دارد. به گفته فعالان بازار، لکسوس مدل NX نیز با افزایش سه میلیون تومانی در این هفته هم‌اکنون ۳۷۸ میلیون تومان قیمت دارد.

در این بین اما سانتافه ثبات قیمت خود را حفظ کرده است و هم‌اکنون ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اما از بازار کیا اسپورتیج خبر می‌رسد این محصول پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. تویوتا RAV۴ هم اگرچه در هفته‌های دورتر افزایش قیمتی شدید را تجربه کرد، با این حال چند هفته‌ای است در قیمت ۲۶۰ میلیون تومانی خود ثابت مانده و گویا بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد. در بین دیگر خودروهای وارداتی اما تویوتا مدل CHR که به گفته خیلی‌ها قیمتی غیر منطقی در ایران دارد، هم‌اکنون ۲۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نیسان جوک نیز در مدل فول خود ۱۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای خرید مدل ایکس تریل هم باید ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرد.