کامیونت باراد در راه ناوگان حمل‌‌‌‌ونقل کالای کشور

فرهاد محمدی، مدیر پروژه کامیونت باراد ضمن اشاره به ویژگی محصولات جدید افزود: کامیونت‌‌‌های باراد در چهار مدل ۵/ ۵تن، ۶تن خواب‌‌‌دار و بدون خواب و همچنین ۵/ ۹تن خواب‌‌‌دار با ظرفیت حمل بار ۲۰۰۰، ۲۸۰۰ و ۶۰۰۰ کیلوگرم به بازار معرفی شده است که تمام آنها منطبق بر استانداردهای الزامی سازمان ملی استاندارد (۸۵ گانه) هستند.

او در ادامه با اشاره به ارائه مدل‌های مختلف کامیونت باراد در آینده‌ای نزدیک خاطرنشان کرد: مدل ۵/ ۵تن این خودرو با پیشرانه دیزلی ۳لیتری Nissan برای استفاده در محیط شهری مناسب است. همچنین کامیونت باراد ۶ تن در دو مدل کابین راننده «دارای فضای خواب» و «بدون فضای خواب» طراحی شده است؛ ضمن اینکه با توجه به امکان استفاده از این دو مدل برای رانندگان دارای گواهینامه رانندگی پایه دو، بهره‌برداری از کاربری‌های شهری و بین‌‌‌شهری، برای همه رانندگان مهیا می‌شود. مدل ۵/ ۹ تن کامیونت باراد به نسبت دو مدل ۶ تن، با ظرفیت حمل بیشتر و فضای بار بزرگ‌تر طراحی و تولید شده است.

مدیر پروژه کامیونت باراد در ادامه درباره موتور دیزلی دو مدل ۶ تن و ۵/ ۹ تن این محصول گفت: با بررسی فرآیند خدمات پس از فروش و عملکرد مناسب، این مدل‌‌‌ها با موتور خوشنام Cummins با حجم ۳‌هزار و ۸۰۰سی‌‌‌سی مجهز و عرضه می‌‌‌شوند. محمدی با اشاره به زمان عرضه این محصولات به بازار یادآور شد: باتوجه ‌‌‌به روند تامین و تولید محصول جدید شرکت زامیاد، امید است تا پایان سال شاهد حضور کامیونت باراد در سیستم حمل‌‌‌ونقل کالای کشور باشیم.

او با برشمردن امکانات ایمنی و فنی کامیونت باراد تاکید کرد: این محصول با قابلیت‌‌‌هایی همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته-رادار (AEBS)، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، ترمز دستی بادی، ترمز اگزوز، صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی مولتی مدیا، کروز کنترل، ال‌سی‌دی ۱۰اینچی و جلوآمپر دیجیتال، صندلی وسط تاشو، چراغ رانندگی در روز و اتولایت و... عرضه می‌شود.

کامیونت سبک باراد محصول جدید شرکت زامیاد برای نخستین‌‌‌بار در بیست‌وسومین نمایشگاه خودروی مشهد معرفی شد و در معرض دید علاقه‌‌‌‌مندان قرار گرفت.