به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از رای الیوم در ادامه این مطلب آمده است: هدف از اظهارات ‎این نماینده عالی‌رتبه آمریکایی باج‎خواهی از کشورهای خلیج (فارس) و ‎ایجاد‎ ایران‎هراسی برای ترساندن آنهاست تا آنها را به سوی آخور آمریکایی سوق دهد . ‎وی از کشورهای خلیج (فارس) خواست به دنبال شورش علیه سلطه‎جویی آمریکا و توسل جستن به توافق‌نامه اوپک پلاس با روسیه برای نجات اقتصاد در حال فروپاشی خود با آمریکایی‎ها تجدید رابطه کنند. ما نمی‌‎دانیم مک گورک و دولت متبوع وی چگونه به ‎این حمله ‎ایران علیه عربستان پی بردند. او به ما نگفت با استناد به چه دلایلی به‎این نتیجه دست یافته است و چگونه آن را ناکام گذاشتند.

چرا از هیچ یک از کشورهای اروپایی در‎این خصوص هیچ نشنیدیم به ویژه با توجه به‎اینکه آسمان منطقه خلیج (فارس) و شبه‌جزیره عربستان ‎این روزها پر از ماهواره‎های دقیق است که حتی راه رفتن مورچه روی زمین را نیز به تصویر می‎کشند. همه موضوع در ترساندن عربستان خلاصه می‌شود که با اسرائیل تاکنون به‌طور رسمی روابط خود را عادی‌سازی نکرده تا ریاض را وادار کند به تشکیلات «صلح ابراهیم»  بپیوندد به ویژه با توجه به‎اینکه بنیامین نتانیاهو طراح ‎این توافق‌نامه‌ها در دولت اشغالگر اسرائیل بار دیگر به قدرت رسیده است.‎آمریکا همچنین می‎خواهد به عربستان برای مقابله با خطر احتمالی ‎ایران ده‎ها میلیارد دلار سلاح بفروشد.

در واقع‎ این اسرائیل است که‎ این روزها با توجه به تهدیدهای‎ ایران و دستیابی ‎این کشور به سامانه‎ها و پهپادها و موشک‎های بسیار پیشرفته در ترس و وحشت به‌سر می‎برد که آخرین آنها موشکی بود که سرعت آن پنج برابر مافوق صوت است.‎ ایران همچنین به کشوری در آستانه دستیابی به تسلیحات هسته‎ای قرار گرفته و از تجربه و اورانیوم غنی شده در سطح بالا یعنی بیش از ۶۰ درصد برخوردار است که با کمک آن می‎تواند ظرف چند ماه ‎آینده کلاهک‎های هسته‎ای تولید کند .‎اسرائیل سعی دارد با حمایت آمریکا جاه‎طلبی‎های خود را احیا کند و کشورهای خلیج (فارس) را درگیر یک ائتلاف نظامی با خود کند که ممکن است به یک جنگ منطقه‎ای تبدیل شده و منطقه را از بین ببرد.

بعید به نظر می‎رسد ‎ایران حمله‎ای صورت دهد، زیرا عربستان و سایر کشورهای خلیج (فارس) در حال حاضر هیچ‎گونه تهدید مستقیمی علیه‎ ایران به شمار نمی‌روند، بلکه اسرائیل ‎این‌گونه است.‎ ما امیدواریم ‎این کشورها فورا به باج‎خواهی آمریکا پایان دهند همان‎ گونه که به باج‎خواهی نفتی بیش از ۷۰ ساله آمریکا پایان دادند و با روی آوردن به شمال و شرق یعنی روسیه و چین درصدد تشکیل نظم نوین جهانی برآمده‎اند که بر اساس سیاست تعددگرایی، آمریکا را به عنوان ابرقدرت جهان در آستانه سرنگونی قرار داده است.