علی ربیعی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دوره نیازمند انسجام، فهم و درک مشترک از مسائل هستیم، گفت: این انسجام باید میان آحاد مختلف مردم، دولت و مردم و افرادی که در ساختار سیاسی هستند شکل بگیرد. او استیضاح را حق مجلس دانست و کسی هم در این مورد تردید ندارد؛ اما زمان استفاده از این حق موضوع مهمی است. در شرایطی که ما از یک زخم بر جامعه خورده به سمت ترمیم عبور می‌کنیم و رو به آینده روشن حرکت می‌کنیم؛ دولت این روند به ویژه استیضاح محسن حاجی‌میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) که حدود سه ماه است به این سمت منصوب شده است و بیژن زنگنه وزیر نفت که بخش اعظم از تولید و فروش نفت را بر عهده دارد به مصلحت نمی‌داند.

یارانه معیشتی به۵۷ درصد تهرانی‌ها

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری، با اشاره به نموداری، به توزیع یارانه در استان‌های کشور اشاره و اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان ۱/ ۸۲ درصد خانوارها یارانه گرفتند، خراسان شمالی ۲/ ۷۹، خراسان جنوبی ۴/ ۷۸، گلستان ۷۸ درصد و لرستان ۷/ ۷۷ درصد خانوارها یارانه دریافت کردند. او عنوان کرد: در تهران ۲/ ۵۷ درصد خانوارها یارانه دریافت کردند که به‌طور طبیعی کمتر از نیمی از استان تهرانی‌ها در این طرح قرار نگرفتند، بنابراین، این احساس به خصوص در تهرانی‌ها به وجود نیامد. ربیعی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص افزایش قیمت برخی اقلام گفت: برای اینکه سال آینده بتوانیم روی کالاهای اساسی کنترل قیمت داشته باشیم ۳/ ۱۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهایی مانند دارو، نهاده‌های کشاورزی، کاغذ روزنامه و لاستیک اختصاص دادیم. تجاربی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشتیم به ما کمک می‌کند این ارز با فاصله نسبت به ارز آزاد قطعا به هدف بنشیند و عمدتا شرکت‌های دولتی عهده‌دار این وضع شوند.

برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی

ربیعی درباره برگزار شدن یا نشدن جام جهانی کشتی فرنگی در ایران و درخواست حمایت وزیر ورزش از وزیر امور خارجه گفت: آقای سلطانی فر موضوع را دنبال کردند و مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار خواهد شد.