میرحسن موسوی در نشست خبری شرکت راه‌آهن در نمایشگاه گردشگری، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت و تکالیف مجمع عمومی و هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن از سال ۹۳ نسبت به راه‌اندازی قطار‌های گردشگری اقدام شد که در مجموع ۲۳ قطار بین‌المللی از مرز رازی در غرب و مرز سرخس در شرق با حضور گردشگرانی از کشور‌های اروپایی، آمریکایی، استرالیا و آسیایی وارد کشور شدند. وی افزود: این گردشگران از اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری شهر‌های زنجان، یزد، شیراز، اصفهان، تهران و مشهد بازدید داشتند. معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در سال ۹۶، مسافران خارجی با هفت قطار گردشگری از شهر‌های مذکور بازدید داشتند، گفت: از سال ۹۵ نیز نسبت به راه‌اندازی قطار‌های گردشگری داخلی با هدف ایجاد شادی و نشاط در زندگی مردم اقدام شد که قطار‌های یک روزه مشهد- نیشابور، اهواز- تنگه پنج، تهران- سوادکوه، قطار کویرگردی تهران- بادرود، گرگان- اینچه برون، تبریز- رازی و تبریز- جلفا در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ایام خاص مانند جشنواره آش زنجان و شب یلدا قطار ویژه گردشگری راه‌اندازی شده است. موسوی در ادامه از راه‌اندازی قطار‌های گردشگری چندروزه خبر داد و گفت: مسیر حرکت این قطار از شهر‌های تهران، شیراز- اصفهان و یزد به مدت چهار شب و پنج روز است. معاون مسافری راه‌آهن در ادامه بیان کرد: قطار گردشگری چندروزه دارای واگن‌های ۴ خواب لوکس با ظرفیت ۶۰ نفر و قیمت ۵۹۰ هزار تومان است که این رقم شامل تمام هزینه‌های گردشگری از قبیل سه وعده غذایی کامل و یک شب اقامت در هتل به علاوه ورودی‌های بازدید از اماکن گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

وی از ورود قطار بین‌المللی در فروردین ۹۷ نیز خبر داد و یادآور شد: زمان آغاز فعالیت قطار‌های گردشگری چندروزه در ایام‌الله دهه فجر از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ بهمن خواهد بود. موسوی با اشاره به توسعه قطار‌های چندروزه و یک روزه داخلی بیان کرد: راه‌آهن آمادگی دارد تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری ریلی در طول مسیر در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. به گفته معاون مسافری راه‌آهن، در سال ۹۶ حدود ۷۰ هزار نفر از قطار‌های گردشگری استقبال کردند که این آمار هر روز در حال رشد است.