پیتـزای  مخلوط

  مدت زمان آماده‌سازی: ٢٠ دقیقه

  مدت زمان پخت: ۲۰ دقیقه

  کالری: ۴۵۰

مواد لازم:

  آرد     ۲ پیمانه     

  تخم مرغ     ۱ عدد    

  نمک       یک و نیم قاشق چای‌خوری    

  مایه خمیر         قاشق غذاخوری    

  روغن     یک ‌دوم پیمانه     

  شکر     ۱ قاشق غذاخوری    

  آب     به میزان لازم

مقدار مواد لازم زیر سلیقه‌ای است:

پوره گوجه فرنگی که شامل ۳ گوجه فرنگی خرد شده، یک حبه سیر و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون می‌شود را روی حرارت می‌گذاریم تا کاملا آبش گرفته شود. پنیر موتزارلا اگر دوست داشتید چند مدل پنیر را با هم مخلوط کنید؛ مثل بلوچیز و پنیر چدار و پنیر گودا و در نهایت پنیر موتزارلا. اگر هم دوست نداشتید یا موجود نداشتید، همان پنیر موتزارلا کافی است، سوسیس، کالباس و قارچ خرد شده و فلفل دلمه‌ای و کمی آویشن (من زیتون هم می‌ریزم).

۱- اول خمیرمان را آماده می‌کنیم. همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و حسابی ورز می‌دهیم. این‌قدر آب به آن اضافه می‌کنیم که به دست نچسبد. سعی کنید از مایه خمیر فوری که دانه‌های آن ریز است استفاده کنید تا احتیاج به عمل آمدن نداشته باشد و بشود با موادمان مخلوط کرد. وقتی خوب ورز دادیم خمیر را در یک ظرف می‌گذاریم و با چاقو روی آن یک + می‌زنیم و می‌گذاریم تا خمیرمان ور بیاید.

۲- وقتی حجم خمیرمان دو برابر شد، از خمیر مقداری برمی‌داریم و با وردنه بازش می‌کنیم.

۳- خمیر را به هر شکلی که دوست دارید گرد یا مستطیل و... باز می‌کنید و ته ظرف مورد نظر را کمی چرب کرده و خمیر را رو آن پهن می‌کنید.

۴- حالا پوره گوجه فرنگی را روی خمیرمان می‌مالیم.

۵- مقداری پنیر هم روی آن می‌ریزیم.

۶- کالباس‌ها را روی خمیرمان می‌چینیم.

۷- مواد دیگر را که شامل سوسیس و قارچ و فلفل دلمه‌ای می‌شود خرد کرده و روی آن می‌ریزیم. سپس مقداری آویشن روی آن می‌پاشیم.

۸- در آخر، پنیر را روی مواد می‌ریزیم و در فر ۲۲۰ درجه فارنهایت به‌مدت ۲۰ دقیقه می‌پزیم.