در باره دلیل ضعف حافظه اظهار کرد: علت ضعیف بودن حافظه غلبه سردی به مغز است و گلپر باعث می‌شود این غلبه به سردی از بین رفته و به طور محسوس حافظه بهتری داشته باشید. 

او افزود: گیاه گلپر از نظر طب سنتی گرم و خشک است. مصرف این گیاه رطوبت دستگاه گوارش و رطوبت جمع شده در مغز و پیرامون آن را کم می کند و برای تقویت حافظه، درمان فراموشی، بیماری‌هایی مانند سکته، لرزش و سستی اعضای بدن مفید است.

حاج محمد خانی اظهار کرد: گیاه گلپر برای دستگاه گوارش به ویژه معده مقوی است. همچنین اشتها را زیاد می‌کند و کسانی که از بی اشتهایی رنج می‌برند می‌توانند پودر این گیاه را در غذا‌های خود استفاده کنند.

او بیان کرد: این گیاه برای سموم داخلی بدن به ویژه ریه مفید است؛ و تنگی نفس‌هایی که حاصل از رطوبت باشد و همچنین برای درد‌های مفاصلی که از سردی هوا بوجود می‌آید می‌تواند مثبت عمل کند و این درد‌ها را کاهش دهد.

همچنین اگر از درد سیاتیک به ستوه آمده اید می‌توانید روغن این گیاه را با روغن زیتون ترکیب کنید و از آن استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که افرادی که معده گرم یا مثانه ضعیفی دارند و یا از بیماری زخم دستگاه گوارشی رنج می‌برند، از مصرف گلپر خوداری و یا با مصلحات آن را مصرف کنند که از جمله مصلحات آن برای مثانه می توان به تخم خربزه اشاره کرد. مصلح مفید برای معده صمغ عربی و برای گرم مزاجان شربت انار است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: بهترین روش مصرف گیاه گلپر جوشانده‌ آن است که به جای گلپر مورد استفاده است. توجه داشته باشید که میوه این گیاه را به هیچ عنوان بصورت خام مصرف نکنید ، زیرا به کبدتان آسیب جدی می‌رساند.

او تصریح کرد: بهتراست گیاه گلپر را با سکنجبین ترکیب کنید و سپس بجوشانید. این گیاه را می‌توانید بصورت ضمادی برای جذب بهتر آن بر روی پوست صورت استفاده کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.