فرمول یافتن خوراک ارزان در سفر

خوراک یکی دیگر از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر مسافر است. زمانی که صحبت از غذا خوردن در سفر پیش می‌آید، غذا خوردن در رستوران مجلل هتل در ذهن تداعی می‌شود. اما این نوع غذا خوردن معمولا گران‌قیمت است و می‌تواند بار بسیار زیادی روی هزینه‌های سفر شما اضافه کند. برای کم کردن این هزینه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید نسبت به نوع سفر و مکان سفر خود از بین آنها یکی را انتخاب کنید.یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها کم کردن وعده‌های غذایی است. می‌توانید با تغییر دادن زمان وعده‌های غذایی و تعریف میان وعده‌های متنوع ارزان، این کار را انجام دهید. برای مثال صبحانه را ساعت ۱۱ بخورید و شام را در ساعت ۱۹. با این کار وعده ناهار را حذف می‌کنید و همین کار باعث می‌شود مقدار زیادی از هزینه‌تان کاهش پیدا کند.

یکی دیگر از این راه‌ها، غذا خوردن مثل افراد بومی است. رستوران‌های کوچک و محلی که افراد بومی هم از آنها خرید می‌کنند، معمولا قیمت مناسبی دارند. همچنین رستوران‌هایی که غذای محلی می‌فروشند می‌توانند در کاهش هزینه غذا کمک کنند. استفاده از این روش یک مزیت خیلی بزرگ دارد و آن هم این است که علاوه بر قیمت پایین، به راحتی با فرهنگ غذایی و غذاهای محلی آن منطقه آشنا می‌شوید و خاطره خوبی از طعم آنها در ذهن شما باقی می‌ماند.همچنین اگر در سفر از خانه‌های اجاره‌ای استفاده کنید، می‌توانید با تهیه کردن مواد غذایی و درست کردن غذا در خانه، هم سالم غذا بخورید و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

اما یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین راه‌های غذا خوردن در سفر، غذاهای خیابانی است. در بعضی شهرها خیابان‌هایی وجود دارد که سرتاسر مملو از چرخ‌دستی و غرفه‌هایی است که غذاهای محلی و غیرمحلی مختلفی را می‌فروشند. تنوع رنگ، مزه و بو در این مکان‌ها بسیار اشتهاآور است و انتخاب‌های بسیاری به شما می‌دهد. از این طریق می‌توانید علاوه بر خوردن غذاهای خوشمزه، پول کمتری پرداخت کنید و پس‌انداز بیشتری داشته باشید.اما بد نیست این توصیه‌ها را هم به‌کار بگیرید؛ از خوردن نوشابه خودداری کنید. بطری‌های آب معدنی را مجددا پر و دوباره از آنها استفاده کنید. به این ترتیب هم سالم‌تر خواهید بود و هم پلاستیک کمتری مصرف می‌کنید.