گجت‌های ویژه سالمندان

گوشی هوشمند: گوشی هوشمند می‌تواند دروازه ورود افراد سالمند به دنیای دیجیتال باشد. البته به آنها پیشنهاد نمی‌شود به دنبال آخرین مدل‌های گوشی باشد. یک گوشی هوشمند با افزایش فونت، تنظیم رنگ‌ها و فعال کردن سیستم گفتار به متن که نیازی به تایپ روی صفحه کوچک نداشته باشد، کافی است. البته کار با این گوشی‌ را می‌توان با افزودن عکس مخاطبین راحت‌تر کرد. برای آن دسته از افرادی که کار با صفحه کوچک گوشی برای آنها سخت است، تبلت می‌تواند جایگزین بسیار خوبی باشد. تا برنامه‌های در اندازه بزرگ‌تر و امکانات بیشتری از گوشی در صفحه اصلی در دسترس آنها باشد. حتی به‌عنوان یک تلویزیون کوچک همراه هم می‎تواند وسیله راحتی برای تماشای ویدئو یا عکس باشد.

گجت‌های سلامت: گجت‌های سلامت یا تناسب اندام می‌تواند یک ابزار کاربردی برای افراد سالمند باشد. کنترل فشار خون، ضربان قلب، استرس و ساعت خواب امکانات خوبی است که در هر پوشیدنی تناسب اندام مانند دستبند هوشمند می‌توان پیدا کرد. حتی فرزندان این افراد می‌توانند با دنبال کردن اطلاعات سلامت والدین خود از وضعیت آنها خبردار باشند. حتی با فعال کردن GPS این دستبندها می‌توانند آنها را ردیابی کنند. گذشته از آن، این گجت‌ها می‎تواند به آنها برای ورزش کردن و کنترل وزن انگیزه بدهد. به هر حال، برای آنها گزینه‌های بسیار زیادی در دسترس است تا متناسب با بودجه و نیازهایشان آن را انتخاب کنند.

دستیار صوتی یا اسپیکر هوشمند: یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای افراد سالمند، اسپیکر هوشمند است که با یک دستور، موسیقی پخش کرده یا اطلاعاتی مانند اخبار، نتایج ورزشی، وضعیت هوا، ترافیک و ... را ارائه می‎دهد. البته استفاده از این ابزارها در خانه‌های هوشمند بیشتر خواهد شد و می‌توان مدیریت وسایل هوشمند خانه را به آن سپرد.

ردیاب‎های بلوتوثی: برای آن دسته از سالمندانی که معمولا کیف پول، کلید خانه، سوئیچ ماشین و دارو را گم یا فراموش می‌کنند. این ردیاب‎های الکترونیکی ابزار مفیدی است. در واقع با چسباندن این ردیاب‎ها روی وسایل مذکور، آنها می‌توانند با مراجعه به گوشی متوجه شوند که وسیله موردنظرشان کجا است. البته این وسیله در زمان سفر و برای پیدا کردن چمدان هم می‎تواند بسیار کاربردی باشد.

کتابخوان الکترونیکی: این گجت مناسب سالمندانی است که علاقه زیادی به مطالعه دارند. آنها می‎توانند حجم انبوهی از کتاب یا مجلات را در یک ابزار کوچک و حتی سبک‌تر از یک کتاب در دسترس داشته باشند. البته کتاب‌های صوتی نیز می‌تواند برای آنها لذت‌بخش باشد.