شهرآبادی ادامه داد: در حالی چند ماه صرف فرآیند پذیرش و درج نماد مزبور در بورس تهران شده که مراحل بعدی به سرعت در حال پیگیری است به‌طوری‌که در حال‌حاضر بحث ارزش‌گذاری «لوتوس» در وضعیت انجام است و بعد از تکمیل و نهایی شدن،‌ جلسه معارفه شرکت به منظور عرضه اولیه سهام برگزار خواهد شد.معاون مالی تامین سرمایه لوتوس پارسیان در ادامه به سرمایه ۵۰۰میلیارد تومانی شرکت اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه لوتوس پارسیان در نظر دارد در عرضه اولیه سهام خود در بازار دوم بورس، ۱۰درصد از سهام معادل تعداد ۵۰۰ میلیون سهم را عرضه کند.به گفته شهرآبادی هنوز تاریخ قطعی زمان این عرضه مشخص نیست، اما نهایتا تا یک ماه آینده خواهد بود.شهرآبادی در ادامه تاکید کرد: «امیدنامه»، صورت‌های مالی و تمامی گزارش‌های درخواستی به بورس ارائه شده و هیچ مشکلی در زمینه عرضه وجود ندارد. به این ترتیب در روزهای آتی شاهد عرضه سهام «لوتوس» به‌عنوان دومین تامین سرمایه در بازار سهام خواهیم بود.

انتشار ۵۰۰میلیارد تومان اوراق

معاون مالی تامین سرمایه لوتوس پارسیان در ادامه اظهاراتش به انتشار ۵۰۰میلیارد تومان اوراق اجاره برای تامین مالی شرکت اعتماد مبین اشاره کرد و گفت: در حالی قرار بود هزار میلیارد تومان اوراق اجاره برای تامین مالی شرکت اعتماد مبین منتشر شود که این میزان اوراق به دو بخش تقسیم شد. بر این اساس در ماه‌های گذشته ۵۰۰میلیارد تومان اوراق در این زمینه منتشر شد و ۵۰۰میلیارد تومان مابقی نیز در نهایت تا ۲هفته آینده از طریق فرابورس ایران منتشر خواهد شد. شهرآبادی ادامه داد: این عرضه به‌صورت سندیکایی و متشکل از ۳تامین سرمایه خواهد بود. بر این اساس تامین سرمایه لوتوس پارسیان پیشرو و لیدر بوده و مشاوره عرضه را نیز بر عهده دارد به‌طوری‌که ۳۰۰میلیارد تومان از این رقم توسط تامین سرمایه مزبور خواهد بود.وی در ادامه با اشاره به اینکه تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی نیز بر عهده «لوتوس» است، گفت: دو تامین سرمایه امید و تمدن نیز هر‌کدام ۱۰۰میلیارد تومان از این انتشار را بر عهده دارند.شهرآبادی در ادامه با اظهار این مطلب که انتشار اوراق مزبور به‌عنوان سومین مورد انتشار اوراق اجاره بر مبنای سهام است، گفت: ضمانت اوراق بر عهده بانک تجارت بوده و این اوراق از سود ۱۶درصدی برخوردار است.

وی تاکید کرد: اما طبق روال معمول، ما نرخ این اوراق را با قراردادن بخشی از نرخ بازارگردانی به نرخ سود بازار می‌رسانیم.سرمایه «لوتوس» بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است و درپایان عملکرد ۶ ماهه حسابرسی شده منتهی به پایان تیر ماه امسال، دست‌کم تا ۵۹ درصد از کل سود خالص سال مالی قبل را محقق کند.این شرکت در حالی برنامه افزایش سرمایه یکصد میلیارد تومانی را در دستور کار خود قرار داده که در عملکرد ۶ ماهه امسال با تحقق سود خالص ۸۳ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و یکصد هزار تومانی توانسته است بیش از سود ۲۰ درصدی بانکی در طول یک‌سال را محقق سازد. تعهد این شرکت تامین سرمایه در زمان عرضه اولیه سهام تعداد ۵۰۰‌میلیون سهم است و سیاست تقسیم سود خود در مجامع سالانه را ۹۰ درصد سود خالص اعلام کرده است.