به گزارش روابط عمومی شرکت حفاری شمال، حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل این شرکت، ضمن اعلام خبر فوق و با اشاره به این نکته که اصلاح زیر‌ساخت‌ها از مهم‌ترین موضوعات برای یک شرکت است، افزود: بر این اساس، با موافقت همه سهامداران به ویژه بنیاد مستضعفان، اصلاح ساختار شرکت با افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در دستور کار قرار گرفته است. وی گفت: بر این اساس، افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی به میزان ۲۶۰ میلیارد تومان صورت گرفت که این اقدام قطعا موجب شکوفایی شرکت می‌شود.وی افزود: بحث دیگر، شروع پروژه تدوین فرآیندهای سازمانی است. متاسفانه در طول این سال‌ها، این شرکت بدون فرآیند اداره شده و در حال حاضر تدوین فرآیندهای سازمانی در حال انجام است.

گلپایگانی ادامه داد: شرکت حفاری شمال نیاز شدید به تزریق نقدینگی دارد و این زیبنده نیست که روزانه بیش از نیمی از وقت مدیریت ارشد این سازمان به بحث مطالبات پیمانکاران بگذرد. بدون شک استمرار حیات شرکت حفاری شمال که سهامدار اصلی آن بنیاد مستضعفان است، در گرو تزریق نقدینگی و دریافت مطالبات خویش است.

وی اعلام کرد: شرکت حفاری شمال از چهار سال پیش ۲۰۰‌میلیارد تومان وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده و بابت آن با سود ۳۰ درصد مبلغی در حدود۵ میلیارد تومان در ماه به این بانک پرداخت می‌کند. این عدد بسیار سنگین و کمرشکن است و ادامه این روند قطعا به نابودی شرکت منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته، شرکت در حال مذاکره برای فروش ساختمان مرکزی است و پول فروش این ساختمان به‌طور کامل صرف تسویه بخشی از بدهی با بانک خواهد شد تا ضمن تعدیل بدهی، نرخ بهره نیز به عددی معقول کاهش یابد. یقین دارم با فروش ساختمان«همیلا» و پرداخت بخشی از بدهی به بانک، این شرکت رونق و جان دوباره‌ای خواهد گرفت. وی ادامه داد: همچنین دکل شرکت حفاری شمال در حوزه برون‌مرزی دریای خزر، در مرحله انعقاد قرارداد برای تمدید آن است و به زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.