وآیند: «بانک آینده» که سال‌های قبل مجمع خود را در زمان قانونی ۴ ماه پس از پایان سال مالی برگزار می‌کرد، امسال در مردادماه صورت‌های مالی خود را تصویب و به ازای هر سهم ۵ ریال سود تقسیم کرد. سود سال ۱۳۹۶ بانک آینده بدون در نظر گرفتن اصلاحات بانک مرکزی ۴۳ ریال بود و نسبت به سال قبل کاهش داشت. تقسیم سود هم نسبت به سال‌های پیش به‌ دلیل الزام بانک مرکزی، بسیار محتاطانه صورت گرفت. یکی از تکالیف مجمع هم تسریع در تکمیل پروژه‌های در دست ساخت گروه و ارائه گزارش در این مورد در صورت‌های مالی بعدی بود.

 

وکار: «بانک کارآفرین» گرچه سود انباشته قابل توجهی داشت اما با توجه به دستورات بانک مرکزی و گزارش حسابرس، فقط ۳ تومان برای هر سهم تقسیم شد. سود سال ۱۳۹۶ بانک مزبور بدون در نظر گرفتن اصلاحات بانک مرکزی ۴/ ۷ تومان بود. حسابرس بانک که از حسابداران مشهور و پیشکسوت است، بانک کارآفرین را از معدود بانک‌هایی دانست که در سال ۱۳۹۶ سود عملیاتی (ناشی از فعالیت بانکی) ساخته‌اند. رئیس هیات مدیره بانک در این جلسه افزایش سرمایه بانک در ۲ مرحله را قطعی دانست و تصریح کرد که مرحله اول آن در سال ۱۳۹۷ صورت خواهد گرفت. مدیرعامل جدید بانک که قبلا مسوول نظارت بر بانک‌ها در بانک مرکزی بود هم از سابقه کاری و برنامه خود برای بانک کارآفرین گفت.

دریشمک: مجمع فوق‌العاده «تولید و صادرات ریشمک» تصویب کرد سرمایه شرکت از حدود ۴/ ۱۱ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان معادل حدود ۱۶۱ درصد افزایش از محل سود انباشته و اندوخته برسد. در این مجمع سهامداران سوالات بسیاری درباره عملکرد شرکت داشتند که رئیس جلسه ترجیح داد با توجه به شرایط سیاسی و بحث تحریم‌ها، تنها درباره موضوع افزایش سرمایه صحبت شود. مدیرعامل هم به سهامداران اطمینان داد که در زمینه خرید مواد اولیه و تولید هیچ مشکلی وجود ندارد و برای فروش و صادرات هم حداکثر تلاش صورت خواهد گرفت.

خگستر: «گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو» در ۲ مجمع فوق‌العاده، اساسنامه خود را با تغییرات ابلاغی از سوی بورس هماهنگ و اعضای هیات مدیره جدید را انتخاب کرد. در ترکیب جدید هیات مدیره، «تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو» جایگزین ایران خودرو (خودرو) شد.

غالبر: سومین جلسه از مجمع سالانه «لبنیات کالبر» پس از تنفس‌های پی‌درپی روز یکشنبه برگزار و یک ریال از سود ۴ ریالی سال ۱۳۹۶ به‌صورت نقدی بین سهامداران توزیع شد.

شیران: در مجمع فوق العاده شرکت «سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران» هیات‌مدیره جدید انتخاب شد که عمده تغییر آن خروج «سرمایه‌گذاری صنعت و معدن» (وصنعت) از ترکیب هیات مدیره بود. با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن سهامدار کنترل‌کننده شیران است و اخیرا «وصنعت» را فروخته، این تغییر در ترکیب هیات مدیره شیران طبیعی بود.  

گزارش کامل مجامع در سایت تحلیلی «دنیای بورس» به آدرس (www.donyayebourse.com) در بخش «اخبار مجامع» در دسترس است.