شاخص کل هم ‌وزن نیز با کاهش ۲۱۴ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. در بازار دیروز نگرانی از تصمیمات ارزی دولت و همچنین کاهش بهای فلزات در بازار جهانی باعث تمرکز عرضه سهام در نماد‌های پیشرو بازار شد. نمادهایی نظیر ملی مس ایران، فولادمبارکه اصفهان، هلدینگ نفت و گاز تامین، پالایشگاه‌های بندرعباس و اصفهان،گروه سرمایه‌گذاری بانک ملی و گل‌گهر با افت قیمت خود موجب نزول شاخص سهام شدند.در بازار دیروز مدیر پذیرش بورس تهران از عرضه اولیه دو شرکت پتروشیمی پارس و کشت و صنعت و دامپروری پارس در آینده‌ای نزدیک و پذیرش چند شرکت دیگر خبر داد.در گروه پتروشیمی دیروز اعلام شد که در کنار رفع مشکل آب پتروشیمی آبان مخازن استراتژیک کمپرسورهای این شرکت نیز به کشور وارد شده است. عملیات نصب دو دستگاه بسیار مهم کمپرسورهای گاز کوب پتروشیمی آبادان در حال انجام است. براین اساس مخازن استراتژیک کمپرسورهای در حال نصب پتروشیمی آبادان به تازگی به کشور وارد و به آبادان حمل شده است.

در تحولات پیرامون بازار سهام دیروز معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان صدور و ابطال الکترونیکی واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.سعید فلاح‌پور اظهار کرد: به منظور برطرف کردن محدودیت‌هایی در رابطه با فعالیت صندوق‌ها، لازم است انجام فرآیند صدور و ابطال واحدهای صندوق‌ها با بهره‌گیری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و ساختارهای ارتباطی موجود، به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر شود. وی بیان کرد: صدور و ابطال الکترونیکی می‌تواند مشارکت سرمایه‌گذاران در هر یک از صندوق‌ها را بدون نیاز به وجود شعبه فیزیکی صندوق در شهر محل سکونت سرمایه‌گذار فراهم کند. در صدور و ابطال غیر‌حضوری نیز فرآیند شناسایی و احراز هویت سرمایه‌گذار باید توسط ارائه دهنده خدمات پایه مطابق مقررات مبارزه با پولشویی انجام پذیرد و علاوه بر این فرآیند مذکور باید به گونه‌ای انجام شود که مخاطرات متصور به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسوول ادامه داد: در این راستا وفق مصوبه سازمان، رکن دریافت‌کننده درخواست‌های صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق می‌تواند با انعقاد قرارداد با مراکز رسمی و معتبر کشور شامل دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پلیس+۱۰، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی و نیز شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان عامل، در انجام فرآیند احراز هویت متقاضیان خرید غیرحضوری (الکترونیکی) واحدهای صندوق استفاده کند.به گفته فلاح‌پور، این موضوع باعث می‌شود با توجه به گستردگی شعب مراکز فوق در اقصی نقاط کشور، احراز هویت سرمایه‌گذاران به سرعت و با هزینه کمتر برای سرمایه‌گذاران انجام گرفته و تمامی سرمایه‌گذاران از خدمات صدور و ابطال اینترنتی فراهم شده توسط مدیران صندوق‌ها بهره‌مند شوند.

درگروه فولادی دیروز بورس کالا شاهد جهش قیمت‌ها بود. دیروز فولاد مبارکه اصفهان ۵۱ هزار و ۷۰۰ تن ورق گرمB با قیمت پایه ۲۳,۳۸۱ ریال(۲۷/ ۱ درصد بالاتر از پایه قبلی) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کردکه درنهایت با توجه به فزونی تقاضا بر عرضه و شکل‌گیری رقابت این محصول با میانگین قیمت ۲۸,۹۳۲ ریال به ازای هر کیلو (۷۴/ ۲۳ درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله شد. همچنین این شرکت ۳۴ هزار و ۱۰۰ تن ورق گرم C با قیمت پایه ۲۳,۰۸۷ ریال (۷/ ۷ درصد بالاتر از پایه قبلی)به ازای هر کیلو عرضه کرد که پس از شکل‌گیری رقابت این محصول در سقف قیمت ۲۷ هزار و ۳۴۶ ریال (۱۰درصد بالاتر از قیمت پایه) معامله‌ شد.

در گروه انفورماتیک دیروز راهکار عجیبی برای بازگشایی نماد‌های وب مورد بحث سهامداران بود. براساس این راهکار قراراست امروز با انتشار اطلاعات سهام زمینه بازگشایی آن فراهم شود تا روز شنبه این نماد به قیمت آخرین روز معاملاتی و بدون دامنه نوسان بازگشایی شود. سهام وب پس از آن تا برگزاری مجمع و انتشار اطلاعات حسابرسی شده به این صورت معامله خواهد شد و پس از برگزاری مجمع محدودیت معاملاتی برداشته خواهد شد. نکته عجیب تر این بازگشایی بودن دامنه نوسان، پیش‌بینی بازپس‌گیری سهام از سوی فروشندگان در صورت بالا رفتن قیمت است که احتمالا موردی منحصر‌به‌فرد در تاریخ بورس‌ها خواهد بود.در گروه بیمه‌ای نماد بیمه پاسارگاد پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی ۱۳۰ریالی دیروز با رشد حدود ۴ درصدی بازگشایی شد.

در گروه شیمیایی دیروز نیروکلر در شفاف‌سازی از تسویه وام ارزی شرکت خبر داد در این گزارش آمده است شرکت با توجه به افزایش‌های نرخ ارز در ماه‌های اخیر بر اساس مصوبه هیات‌مدیره محترم اقدام به اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۱۲۰ میلیاردریال کرده است و اصل تسهیلات ارزی این شرکت با توجه به مصوبه بانک ملت و تخصیص ارز از بانک مرکزی تسویه و مخاطرات تفاوت نرخ ارز برای سهامداران شرکت رفع شده است. این گزارش می‌افزاید: بر‌اساس دستورالعمل بانک مرکزی محصولات این شرکت مشمول تحویل ارز از طریق سامانه نیما نیست. با توجه به موارد فوق در صورت وقوع تعدیل با اهمیت در سود وزیان شرکت موضوع در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت)در بورس به ۷۱۹میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۹۸میلیارد تومان بالغ شد.