به این ترتیب در بازار دیروز نمادهای زیرمجموعه گروه خودرو به‌عنوان صدر‌نشینان چند روز کاری اخیر بازار با صف‌های خرید فعالیت خود را شروع کردند که این صف‌های خرید با عرضه‌های سنگینی مواجه شد. همچنین در آغاز بازار دیروز نمادهای خودرویی نظیر ایران خودرو برای شفاف‌سازی تاثیرات فروش سهام مدیریت رینگ‌سازی مشهد برای ساعتی متوقف شد. دیروز نمادهای عمده خودرو‌ساز نظیر سایپا با ۵۴ میلیون سهم، پارس خودرو با ۱۰۴میلیون سهم، سایپا دیزل با ۷۰ میلیون سهم، زامیاد ۸۷ میلیون سهم، ایران خودرو دیزل که دیروز با جهش قیمتی بازگشایی شد با ۱۱۶میلیون سهم، رینگ‌سازی مشهد با ۷۵/ ۴ میلیون سهم، قطعات اتومبیل با ۱۷میلیون سهم، سرمایه‌گذاری رنا با ۱۶ میلیون سهم، بهمن با ۴۰ میلیون سهم و سرمایه‌گذاری سایپا با ۵/ ۶۱ میلیون سهم مورد داد و ستد قرار گرفتند و صدر‌نشین بازار شدند.

در همین حال دیروز با انتشار آگهی واگذاری سهام مدیریتی رینگ‌سازی مشهد مشخص شد که این واگذاری حداقل سودی بیش از ۷۰۰ریال برای قطعات اتومبیل ایران در برخواهد داشت. در همین حال گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، عرضه‌کننده بخشی از سهام رینگ‌سازی از این معامله سود خواهد برد.در این شرایط دیروز شاخص کل به مدد رشد نمادهایی نظیر سایپا، پارس خودرو و دو نماد پالایشگاه اصفهان و گل گهر توانست با رشد اندک ۱۹ واحدی مواجه شود و به رقم ۹۸ هزار و ۱۷۷واحد برسد. در تحولات کلان بازار دیروز اعلام شد که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در نشست روز جمعه خود در پاریس پایتخت فرانسه تعلیق اقدام‌های تقابلی علیه ایران در جهت پولشویی را به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کرد.

تارنمای رسمی این گروه، در گزارش نتایج نشست خود که از روز یکشنبه گذشته در پاریس آغاز شده و روز جمعه پایان یافت، اعلام کرد که ایران از سال ۲۰۱۷ لایحه‌هایی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پیشنهاد داده است. بر اساس این گزارش، گروه ویژه اقدام مالی با توجه به لایحه‌هایی در این ارتباط که در انتظار تصویب در مجلس شورای اسلامی است، تعلیق ایران را از فهرست سیاه پولشویی تا ۴ ماه دیگر تایید کرد. این گروه همچنین تاکید کرد که ایران باید اقدامات باقی مانده از جمله شناسایی تامین مالی گروه‌های تروریستی به‌عنوان جرم، شناسایی و توقیف اموال گروه‌های تروریستی در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت، ایجاد رژیم شناسایی مشتریان و همچنین تضمین استقلال کامل واحد اطلاعات مالی را تکمیل کند.

شفاف‌سازی اقدامات علیه تامین‌کنندگان غیرمجاز انتقال پول، تصویب و اعمال کنوانسیون‌های پارلمو و تامین مالی تروریسم، اطمینان از شمول اطلاعات منبع و مقصد انتقالات پولی، وضع مجازات گسترده برای نقض قوانین پولشویی و قوانین لازم برای مصادره اموال برابر با مبلغ پولشویی از دیگر مواردی بود که این گروه خواستار تکمیل اقدامات ایران در راستای آن شد. گروه ویژه اقدام مالی بررسی اقدامات اتخاذ شده از سوی ایران و اقدامات بعدی خود را به ژوئن ۲۰۱۸ (تیر-مرداد ۱۳۹۷) موکول کرد.روز گذشته همچنین میزان تورم بهمن ماه ۹/ ۹ درصد اعلام شد. در گروه فلزی، مدیرعامل ملی مس اولین شرکت مشمول اصل ۴۴ حاضر در بورس تهران با تصمیم هیات مدیره تغییر کرد. براساس گزارش منتشره محمد مراد علیزاده مدیرعامل به علت بیماری مزمن، ناچار به کناره‌گیری شد تا با تصمیم هیات مدیره، محمدرضا بنی اسدی راد، سکاندار این شرکت ۶ هزار میلیارد تومانی شود. بنی‌اسدی راد حدود ۸ سال مدیرعامل شرکت کاوه جنوب کیش بود.

در گروه دارویی امروز جلسه معارفه سرمایه‌گذاری شفا دارو برگزار می‌شود. سرمایه‌گذاری شفا دارو که برای دومین بار در بورس پذیرش و درج نماد شده، ساعت ۱۵ امروز یکشنبه آخرین وضعیت «شفا» را در مدیریت بهره‌وری سازمان مدیریت صنعتی واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی، شهرک والفجر، خیابان ایرانشناسی، به سرمایه گذاران اعلام می‌کنند. شفادارو سوم اسفند ۹۴ مورد پذیرش بورس قرار گرفته و مقرر بود سهام آن عرضه اولیه شود اما با تغییر روش واگذاری، «وبانک» اواخر اسفند سال گذشته ۱۰۰ درصد سهام شرکت را به ارزش یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته بود.این شرکت ۱۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با پلاک ۵۱۶ و نماد «شفا» در بازار دوم معاملات بورس و در بخش «ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی‌»، گروه «ساخت سایر محصولات شیمیایی» و طبقه‌ «ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات دارویی گیاهی» حضور خواهد داشت.

بررسی‌های بورس پرس از مختصات کلی این شرکت که دی ۸۳ تاسیس شده نشان می‌دهد، در ترکیب سهامداری آن شرکت‌های آینده پویا (وابسته به بانک ملی)، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۸۱، ۱۳ و ۶ درصد حضور دارند.هلدینگ شفا دارو با برخورداری از ۲۹ نیروی انسانی (۱۷ شاغل مستقیم و ۱۲ مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره و مامور در شرکت‌های زیرمجموعه)، مالک شرکت‌هایی چون جابرابن حیان، اسوه، کیمیدارو، پخش رازی (سهامی خاص)، دارو‌سازی دانا است.«شفا» در حالی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته را ۹۶۹ ریال پیش بینی کرده که برای سال جاری ۷۷۵ ریال سود پیش‌بینی کرده و سیاست تقسیم سود ۷۵ درصدی را مد نظر دارد.در گروه واسطه‌گری مالی دیروز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه ایران‌خودرو در بورس آغاز شد. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که درآن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت)‌در بورس به ۵۸۰ میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۵ میلیارد تومان بالغ شد.