به نظر می‌رسد باقی نمادهای متوقف از جمله بانک‌ها در روزهای آتی بازگشایی خواهد شد.در این شرایط معامله‌گران در گروه‌های مختلف سهام با رصد تحولات مختلف به سمت تاثیر نرخ ارز بر درآمدهای آتی شرکت‌های صادرات محور بورسی متمایل شدند. در این شرایط شاخص توانست با اتکا به رشد نمادهایی نظیر مپنا، چادر ملو، گل‌گهر، خودرو و‌های وب به رشد ۱۵۶واحدی دست یابد.در معاملات سه‌شنبه همچنین شاخص کل هم ‌وزن با کاهش کمتر از یک واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.در گروه کامپیوتری بازگشایی‌های وب به دنبال اعلام گزارش ارزیابی ارزش خرید شرکت پارس آنلاین و با تخصیص ۷/ ۴ درصد از سهام سهامدار عمده به بازارگردانی بازگشایی شد. این بازگشایی با صف خرید بیش از ۳۰۰میلیون سهم همراه شد.

در گروه انفورماتیکی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد «سپ» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. با توجه به موافقت هیات‌ ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه سوم تیرماه امسال با پذیرش سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین‌ شده در مصوبه‌‌ مزبور، این شرکت به جمع نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران اضافه شد.بر اساس این گزارش؛ نام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش به‌عنوان پانصد و بیستمین شرکت پذیرفته‌ شده در بورس در بخش «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوط به‌ آن»، گروه و طبقه «‌‌مشاوره مربوط به نرم‌افزار و عرضه نرم‌افزار» با کد صنعت «۷۲۲۰۰۸» و نماد «سپ» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.در بازار روز سه شنبه معامله‌گران شاهد رشد نماد‌های قندی بودند. جایی که معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی وزیر کشاورزی از ممنوعیت واردات شکر و بی‌نیازی از آن تا پایان امسال خبر داد.

علی‌اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: میزان واردات شکر در نیمه دوم سال گذشته بالا بود و در نیمه نخست امسال هم حجم بسیاری از این محصول استراتژیک به کشور وارد شد که با توجه به موجودی انبارها و تولید بالای شکر در سال جاری به نظر می‌رسد تا پایان امسال نیازی به واردات شکر نباشد.وی با بیان اینکه اگر اواخر امسال ثبت سفارش برای واردات شکر آزاد شود، برای تامین نیاز کشور در تابستان سال آینده خواهد بود، افزود: در نیمه دوم امسال هیچ نیازی به واردات شکر نداریم؛ بنابراین وارداتی اتفاق نمی‌افتد، اما ممکن است برخی که پیش از ممنوعیت واردات شکر اقدام به ثبت سفارش آن کرده‌اند محصولشان به کشور وارد شود.به گزارش «ایسنا» آمار هفت ماهه واردات شکر گویای همین وضعیت است؛ بر اساس این آمار بیش از ۷۰۸ هزار تن قند و شکر تصفیه نشده به کشور وارد شده که ارزشی بالغ بر ۳۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار داشته است.

 این میزان واردات از نظر وزنی ۷۳/ ۴۶ درصد و از نظر ارزشی ۳۲/ ۵۲ درصد رشد را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته نشان می‌دهد. اما این میزان واردات نشان می‌دهد که ثبت سفارش‌های گذشته چندان حجم بالایی ندارد، چرا که در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰۷ هزار و ۶۱۰ تن واردات شکر به ثبت رسیده است و به نظر می‌رسد که در صورت ادامه داشتن ممنوعیت، آمار واردات برای این محصول استراتژیک تغییر محسوسی نداشته باشد. در گروه ساختمانی شرکت عمران و توسعه فارس از انعقاد قراردادی مهم در روز سه‌شنبه خبر داد؛ در گزارش این شرکت آمده است «ثفارس» با توجه به خرید کل سهم پروژه باران از شرکت رویال ساختمان آریا به ارزش ۵/ ۳۸ میلیارد تومان در ۲۸ مرداد سال جاری، برای افزایش سطح کیفیت پروژه و افزایش زیربنای مازاد بر مقدار مندرج در پروانه ساختمانی، قرارداد جدیدی با سازنده به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان منعقد کرده است. بر این اساس، مقرر شد بهای معامله به‌صورت پرداخت ۱۰ میلیارد تومان نقدی و مابقی فروش ۸۰ واحد از واحدهای پروژه آسمان صدرا به ارزش ۱/ ۱۴ میلیارد تومان تهاتر و مازاد بر مبلغ قرارداد به این شرکت بورسی پرداخت شود. با توجه به موارد فوق برآورد می‌شود پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره مالی منتهی به شهریور سال ۹۷ از مبلغ ۳۴ تومان به ۴۰ تومان افزایش یابد.در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده مشخص نیست و به محض روشن شدن اطلاع رسانی خواهد شد. در بازار روز سه شنبه سرمایه‌گذاری مس سرچشمه که در بازار عادی فرابورس درج شده،برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی را از دو محل جذاب اعلام کرد. سرمایه‌گذاری مس سرچشمه که موسسه صندوق بازنشستگی ملی مس سهامدار ۴/ ۵۴ درصدی آن محسوب می‌شود، درصدد است با افزایش سرمایه ۵۰ درصدی سرمایه فعلی را به ۳۰۰ میلیارد تومان برساند.

«سرچشمه» ۲۰۰ میلیارد تومانی درصورت موافقت سازمان بورس،این تامین مالی را از ۲ محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با ۴ هدف بهبود وضعیت ساختار مالی، جبران سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سنوات مالی گذشته و جاری، حفظ و افزایش عملیات جاری و جلوگیری از خروج وجوه نقد به عمل می‌آورد.در گروه برقی دوره معاملاتی اوراق فروش تبعی شرکت ایران ترانسفو با سررسید منتهی به خردادماه ۱۳۹۷ و قیمت اعمال ۶۰۸ تومان برای هر ورقه آغاز شد.در تحولات فرابورس نیز شاخص کل این بازار در آخرین روز معاملات هفته گذشته با افت ۴/ ۷ واحدی(معادل ۷/ ۰ درصد) مواجه شد و در ارتفاع هزار و ۱۳ قرار گرفت. عمده بار منفی بر «آیفکس» از سوی نمادهای پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ صنایع معدنی و پالایش نفت لاوان رقم خورد. این چهار نماد جمعا حدود هفت واحد بر نماگر فرابورس تاثیر منفی به جا نهادند. از سوی دیگر، نماد آهن و فولاد ارفع، بیمه پاسارگاد و بیمه کوثر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، مانع از افت بیشتر آیفکس شدند. در میان رفت و برگشت‌های فرابورس نیز نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز یکشنبه مورخ ۱۹ آذر، در پایان معاملات روز سه‌شنبه گذشته متوقف شد.در مجموع بازار روز سه‌شنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۱۱میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۳۶میلیارد تومان رسید.