ثبات بازار شکر حفظ شده است

مدیر‌عامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی مهر ماه ۹۶ تا مهر ماه ۹۷ شاهد سالی پر محصول و ثبت یک رکورد مناسب و مطلوب در تولید نیشکر بودیم. علیرضا حمیدی افزود: در سال مورد نظر با تولید ۶۲۹ هزار تن شکر و راندمان‌های بالا در حوزه کشاورزی و صنعت شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی در مورد روند قیمت شکر در سال جاری گفت‌: با توجه به ضریب بالای خود اتکایی که در حوزه تولید شکر در کشور در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاد، شاهد ثبات قیمتی در بازار شکر بودیم و اتفاقات اخیر در بازار کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم که ناشی از نوسانات شدید قیمت ارز بود کمترین تاثیر را در قیمت شکر داشت. حمیدی گفت: شکر همواره در قیمت مصوب یا نزدیک به آن معامله شد و حتی در پاره‌ای از موارد شاهد معامله آن زیر قیمت دولتی بوده‌ایم. وی افزود: ناگفته نماند که نقش شرکت بازرگانی توسعه نیشکر با همراهی انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور و سایر تولید‌کنندگان شکر در توزیع شکر و رساندن آن به مصرف‌کننده نهایی در قالب قرارداد‌های بلند‌مدت و تامین نیاز کارخانه‌های مصرف‌کننده و همچنین عرضه شکر در بورس کالای ایران با قیمت مصوب توسط این شرکت نقش تعیین‌کننده‌ای بود.

حمیدی چشم‌انداز بازار شکر را مثبت ارزیابی کرده و افزود: ما از ابتدای دولت یازدهم شاهد سیاست‌های اتخاذ شده صحیح و مناسب در عرصه تولید شکر بودیم و نتیجه آن نیز، وضعیت مناسبی است که در بازار شکر داشته و داریم، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر معاونان ایشان در یک تعامل مناسب با انجمن صنفی قند و شکر ایران و اعتماد متقابل به یکدیگر و اتکا به آمار‌های درست تولید و نیاز واقعی کشور توانسته‌اند وضعیت تولید شکر را از میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به میزان دو میلیون و یکصد هزار تن یعنی مرز خودکفایی

برسانند. مدیر عامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این گام موثر و مثبت که در یک تعامل موثر اتفاق افتاد باعث شد بازار شکر در ایامی که گذشت هیچ‌گونه التهاب و تنشی را تجربه نکند و با یک آرامش خاص و قابل قبول به دوره تولید و بهره‌برداری در سال زراعی جدید وارد شود.

حمیدی تاکید کرد: جلوگیری از واردات بی‌رویه از سوی وزارت جهاد کشاورزی و زمان واردات به میزان دقیق نیاز به مصرف و همچنین اعلام به موقع نرخ مصوب شکر تولیدی توانسته است کمک‌های شایانی به تولید‌کنندگان را به دنبال داشته باشد.