مدیر عامل شرکت فرو سیلیس غرب پارس درخصوص جزئیات طرح توسعه این شرکت گفت: کوره جدید فرو سیلیس همدان طی یک ماه آینده به‌طور آزمایشی راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت در این مجتمع به ۲۴ هزار تن در سال می‌رسد. در همین حال تولید تجاری کارخانه نیز در اسفند ماه برای عرضه در بازار آماده خواهد شد. میرابوالفتحی میزان سرمایه‌گذاری در فاز اول کارخانه در بخش ریالی را ۵۰ میلیارد تومان و در بخش ارزی سه میلیون یورو اعلام کرد و گفت: در فاز دوم نیز در بخش ریالی ۶۵ میلیارد تومان و در بخش ارزی سه میلیون و ۲۰۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری خواهد شد که صندوق توسعه ملی، بانک پاسار‌گاد و صنعت و معدن منابع مالی مورد نیاز را تامین کردند.

وی در ادامه گفت: برای تولید ۲۰ میلیون تن فولادکشور نیاز به ۱۰۰ هزار تن فرو سیلیس داریم و الان نیازی به واردات این محصول دیده نمی‌شود؛ برای همین منظور تعرفه واردات محصول فرو سیلیس از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته است تا از این صنعت حمایت شود. میرابوالفتحی تصریح کرد: با توجه به تولید حدود ۱۴ میلیون تنی فولاد خام در کشور هم اکنون با مازاد تولید فرو سیلیس روبه‌رو‌ هستیم که بخشی از تولیدات واحدها صادر می‌شود. ما نیز از کارخانه فرو سیلیس همدان به آلمان، ترکیه و ارمنستان فرو سیلیس صادر کردیم. وی درخصوص تولید فرو سیلیس در جهان گفت: میزان تولید این محصول در دنیا معادل ۶ میلیون تن است که چین تولید ۵۰ درصد این محصول را به عهده دارد. با این حال کیفیت فرو سیلیس همدان از محصول مشابه هندی و چینی بالا‌تر است و ما توانستیم گواهینامه دو ستاره کیفیت از ارو‌پا دریافت کنیم. در این راستا برنامه داریم سال آینده ۳۰ درصد محصول کوره دو را صادر کنیم. میرابوالفتحی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد ارفع مشتریان اصلی شرکت فرو سیلیس همدان هستند. همچنین نیاز صنعت ریخته‌گری به فرو سیلیس سالانه ۲۰ هزار تن است که بخشی از آن ازفرو سیلیس همدان تامین می‌شود. مدیر عامل شرکت فرو سیلیس غرب پارس با بیان اینکه فرو سیلیس مورد نیاز شرکت‌های فولادی ایران ۱۰۰درصد در داخل تامین می‌شود، اعلام کرد: با وجود اینکه قیمت جهانی فرو سیلیس افزایش یافته و از تنی ۱۱۰۰ دلار به تنی حدود۱۵۰۰ دلار رسیده است اما قیمت فروش به واحد‌های داخلی افزایشی نبوده است.

وی با بیان اینکه ۸ واحد جدید فرو سیلیس در کشور در حال راه‌اندازی است که باید با آنها رقابت کنیم، افزود: چشم انداز ما معرفی واحد فرو سیلیس همدان به‌عنوان واحد برتر کشور است و لازمه آن افزایش سطح کیفی است. وی افزود: قبل از راه‌اندازی کارخانه فرو سیلیس همدان سیستم غبار‌گیر مدرن را نصب کردیم تا محیط زیست منطقه حفظ شده و آلایندگی کنترل شود. براین اساس سال آینده مقدمات کار برای معرفی این کارخانه به‌عنوان صنعت سبز انجام خواهد شد.  وی درخصوص تامین مواد اولیه شرکت فرو سیلیس غرب پارس گفت: دو معدن در نهاوند و دیگری در استان کرمانشاه مواد اولیه این کارخانه را تامین می‌کنند که تولید این دو معدن سالانه ۲۵ هزار تن است و برنامه داریم تا ظرفیت را به ۵۰ هزار تن برسانیم. این در حالی است که معدن نهاوند با ذخیره ۵۰۰ هزار تن در اختیار این شرکت قرار دارد و ذخیره معدن کرمانشاه حدود ۴ میلیون تن با عیار متوسط ۹۸ درصد است.میرابوالفتحی با بیان اینکه سرمایه شرکت فرو سیلیس غرب پارس از محل آورده سهامداران از ۳۴ میلیارد تومان به ۶۰میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۷۰ درصد کارکنان این مجتمع بومی و متعلق به منطقه هستند و با اجرای طر ح توسعه اشتغال در این مجتمع به ۲۴۰ نفر خواهد رسید.