فرزاد فرهادی، رئیس گروه فنی ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه بیان کرد: رکورد قبلی مصرف غلتک خط نورد گرم مربوط به سال ۱۴۰۰ و به مقدار ۵۷/ ۳میلی‌متر به ازای‌هزار تن تولید کلاف بود که این رکورد در سال ۱۴۰۱ به ۳۹/ ۳ میلی‌متر به ازای‌هزار تن تولید کلاف ارتقا یافته است.

وی افزود: این دستاورد مهم، به‌‌‌طور خلاصه با انجام فعالیت‌‌‌هایی نظیر برنامه‌‌‌ریزی مناسب تولید، سنگ‌‌‌زنی بهینه و کنترل دقیق کران غلتک‌‌‌های نورد، بارگذاری مناسب قفسه‌‌‌های نورد، بازرسی و نظارت مستمر فرآیندهای کارگاه غلتک و... در این ناحیه حاصل شده است.

فرهادی گفت: این موفقیت را به کلیه همکاران، ذی‌نفعان و شرکای کسب و کار گروه فولاد مبارکه تبریک می‌‌‌گویم و از حمایت‌‌‌های مدیریت ارشد شرکت و سایر مدیریت‌‌‌های سازمان و همچنین زحمات بی‌‌‌دریغ تمامی همکاران ناحیه نورد گرم، پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار تشکر و قدردانی می‌‌‌کنم. به گزارش ایراسین، مهدی ملک‌‌‌زاده، رئیس کارگاه غلتک نورد گرم فولاد مبارکه گفت: در سال‌های اخیر، همکاران ناحیه نورد گرم با انجام اقدامات اصلاحی مستمر و موثر، موفق به کاهش چشمگیر مصرف غلتک و حوادث شکست غلتک شدند؛ به‌‌‌طوری که ۲۷ حادثه شکست غلتک در سال ۱۳۹۸ به ۳ حادثه شکست غلتک در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت. بدون شک این موفقیت نتیجه اقدامات گروهی و مستمر از تمامی قسمت‌‌‌های کارگاه غلتک، تعمیرات و تولید خط نورد گرم بوده است که بدون وجود روحیه همکاری تیمی در کنار تخصص افراد حرفه‌‌‌ای قابل دستیابی نبوده است. همچنین توسعه ماشین‌‌‌های سنگ‌‌‌زنی غلتک، ارتقای فرآیندهای نگهداری و تعمیرات در کارگاه غلتک، افزایش آماده‌‌‌به‌‌‌کاری تجهیزات، کنترل و نظارت مستمر فرآیندهای سنگ‌‌‌زنی و تراشکاری و... از دیگر عوامل موثر در این موفقیت بوده‌‌‌اند.