صدور مجوز افزایش سرمایه 3‌هزار میلیارد تومانی پترول

به گزارش روابط عمومی پترول، همان‌طور که رشید قانعی در روزهای ابتدایی سکانداری خود در پترول وعده داده بود، افزایش سرمایه پترول از محل سایر اندوخته‌ها محقق می‌شود. سازمان بورس اوراق بهادار مجوز این اقدام را با توجه به دریافت مطالبات پترول از هلدینگ خلیج فارس صادر کرده است.

بر اساس گزارش مندرج در کدال، پترول با واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس موفق شد تا بالغ بر ۳‌هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را از هلدینگ خلیج فارس دریافت و سپس مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس را اخذ کند.

گفتنی است؛ این افزایش سرمایه بر مبنای مصوبه ۲۰/ ۰۵/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره و دومین مرحله از افزایش سرمایه پترول است که به واسطه پیگیری‌ها و مذاکرات مدیرعامل پترول، پیش از اتمام مهلت قانونی دوساله به سرانجام می‌رسد.

پترول اوراق اجاره مبتنی بر سهام منتشر کرد

گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس برای تامین مالی پروژه‌های فعال خود، یک‌هزار میلیارد تومان اوراق اجاره مبتنی بر سهام با بازپرداخت ۶۰ ماهه منتشر کرد. این نخستین باری است که یک شرکت از خانواده هلدینگ خلیج‌فارس موفق به انتشار اوراق از طریق شرکت تامین سرمایه خلیج فارس می‌شود.

به عبارت دیگر، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس نخستین شرکت از خانواده هلدینگ خلیج فارس است که از طریق شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس موفق به انتشار اوراق به منظور تامین مالی دو پروژه فعال خود شده است. انتشار این اوراق با نماد معاملاتی «صپترو۶۱۲» به تسریع طرح توسعه پروژه‌های پترول (پتروشیمی صدف خلیج‌فارس و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام) و بهره‌برداری از آنها در موعد مقرر کمک می‌کند. بر اساس این گزارش، نرخ سود اوراق پترول ۱۸‌درصد و مواعد پرداخت سود، هر۶ماه یک بار از تاریخ انتشار است.