رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح، ۲۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حائز شرایط مورد پذیرش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: دارندگان مدرک مقطع کارشناسی و بالاتر در رشته‌های زمین‌شناسی (همه گرایش‌ها) و مهندسی معدن (همه گرایش‌ها)، در این طرح آموزش خواهند دید. وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان کارشناسی در رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، شیمی، مهندسی متالورژی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و انرژی، مهندسی عمران و ژئوفیزیک (همه گرایش‌ها به جز زلزله) و بهداشت حرفه‌ای و ایمنی، از دیگر پذیرفته‌شدگان خواهند بود.

پرداخت ۵۰‌درصد هزینه‌های فارغ‌التحصیلان، توسط ایمیدرو

قاسم حسن‌‌‌زاده، مجری طرح توانمندسازی فارغ‌التحصیلان جوان درباره جزئیات این طرح اذعان کرد: دوره‌‌‌دیدگان طرح یاد شده، تحت عنوان کارورز به واحدهای پذیرنده مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، معرفی و به مدت ۱۱ ماه مشغول به کار خواهند شد تا از نزدیک با محیط کار و شرایط حاکم بر آن آشنا شوند.

وی افزود: در طرح فاجد، کمک هزینه پرداختی، برای کارورز بر اساس حداقل دستمزد مورد تایید وزارت کار در نظر گرفته شده است که ۵۰‌درصد آن توسط بنگاه‌های پذیرنده و ۵۰‌درصد دیگر توسط ایمیدرو (از محل ماده ۱۷ اساسنامه) تامین اعتبار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان دوره مذکـور، بیشتر این کارورزان در بنگاه‌های پذیـرنده مشغـول به کار شوند.