توقف انقباض  پولی درآمریکا

ریسک‌های بیرونی، خطرات درونی

پاول در حضور کمیته بانکی سنای آمریکا حاضر شد تا عملکرد پیشین، کنونی و آتی فدرال رزرو را در حضور سناتورها ارائه دهد. پیش‌درآمد بیانیه پاول با اشاره به رشد روبه افول اقتصاد اروپا و چین، همزمان با بالاگرفتن نااطمینانی‌های سیاسی-‌اقتصادی در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و مذاکرات در حال انجام میان چین  با آمریکا در حوزه تجارت، همگی بر تصمیم‌گیری‌های کمیته بازار آزاد سایه افکنده‌اند؛ حال آنکه برخی از آنها می‌توانند به سود ایالات‌متحده باشند. علاوه‌بر این به‌رغم وجود این مشکلات، اقتصاد آمریکا همچنان در سلامت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سیاست صبر به‌جای تدریج

پاول در جریان سخنرانی خود بارها از عبارت «سیاست‌گذاری صبورانه» بهره برد. معنای کاربرد مکرر این واژگان، چرخش قریب به یقین سیاست‌های این نهاد در خصوص نرخ بهره و ترازنامه اوراق خواهد بود. به این ترتیب تا مدتی خبری از رشد نرخ بهره یا تعدیل ترازنامه، با سرعت پیشین در کار نخواهد بود.

بازگشت دیلمای تورمی

 با توجه به افت اخیر شاخص‌های انرژی در بازارهای سهام جهان که ناشی از سقوط مجدد بهای نفت بود، وضعیت تورم نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد. پاول معتقد است نزول اخیر بهای انرژی به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا فشار کاهنده وارد خواهد کرد و تورم را اندکی از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو دور خواهد کرد؛ اما این تغییرات بهای موقتی، تاثیر موقتی نیز برتورم آمریکا خواهند داشت و تورم آمریکا پس از یک دوره کوتاه به نرخ هدف باز خواهد گشت.

نرخ بهره چهارم، اضافی یا کافی؟

فدرال رزرو پس از چهارمین نوبت رشد نرخ بهره سال ۲۰۱۸ میلادی در ماه دسامبر (دی‌ماه)، بنابر همین دلیل (پس از آن وال‌استریت به شدت افت کرد که  منجر به ثبت رکوردهای منفی ترسناکی شد، البته فدرال رزرو به این دلیل دست به تغییر سیاست‌های پولی خود نزده است.)  فدرال رزرو اعمال تغییرات بعدی خود را با احتیاط بیشتری انجام خواهد داد تا نااطمینانی‌هایی که بر آسمان اقتصاد دنیا تیرگی غالب کرده را‌ با «سیاست‌های صبورانه» خود پاسخ دهد.

سیگنال پاول به بازارها

به‌رغم بروز یا بازگشت برخی از ریسک‌ها به فضای اقتصادی آمریکا، پاول ضمن تاکید این مخاطرات، سیگنال خوش‌بینانه‌ خود را این‌چنین به سرمایه‌گذاران مخابره کرد: «اقتصاد در شرایط سلامت به‌سر می‌برد و ریسک‌ها زودگذر هستند، مشکلات دیگری که وجود دارند نیز با ابزارهای پولی فدرال‌رزرو قابل حل خواهند بود. به‌عنوان مثال حجم ترازنامه اوراق قرار است کمی بیشتر از سطح پیشابحران نزد فدرال رزرو باقی بماند که بازار آن را برآورد خواهد کرد. تا اینجا حجم ترازنامه پس از پایان تعدیل حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود  که حداقل در نظر گرفته خواهد شد. در واقع، ۱۰۰۰ میلیارد دلار به‌علاوه حجمی که با بررسی‌های دقیق‌تر و نظارت بر تشخیص بازار مشحص خواهد شد. در ترازنامه فدرال رزرو باقی خواهند ماند.»