بیمه پرتفوی شخصی با آپشن‌‌‌ها

یکی از راه‌‌‌های بیمه پرتفوی استفاده از آپشن‌‌‌ها (اختیار معامله) به‌عنوان یک ابزار مشتقه برای ایمن‌‌‌سازی سرمایه‌گذاری است. در مورد آپشن‌‌‌ها باید در نظر داشت که طبیعتا خیلی از سرمایه‌گذاران بدون استفاده از آنها در طول زمان، سودهای هنگفتی به دست می‌‌‌آورند و خیلی‌‌‌های دیگر با استفاده از آنها متحمل ضررهای غیر‌قابل جبران می‌‌‌شوند. پس آشنایی با چیستی و چگونگی کارکرد آنها از استفاده از آنها مهم‌تر است. آپشن در تعریف ساده، حق خرید یا فروش سهام مشخص یا کالای خاص در یک قیمت تعیین‌‌‌شده خاص،‌‌‌ در یک زمان خاص است. آپشن‌‌‌ها به معامله‌‌‌گران امکان می‌دهند تا قیمت‌های خرید و فروش مطمئن‌‌‌تر و امکان پوشش ریسک در معاملات را به دست‌‌‌ بیاورند. خرید حق فروش سهم‌ها‌‌‌، به‌خصوص زمانی که پرتفوی شلوغ و پرسهمی دارید، می‌‌‌تواند به اندازه بیمه خانه در مقابل آتش‌‌‌سوزی موثر و کمک‌‌‌کننده باشد.

ارزش بیمه زمانی روشن‌‌‌تر می‌شود که اتفاقات غیر‌قابل پیش‌بینی بیفتد، به همین ترتیب ممکن است اختیار معامله پرهزینه به نظر برسد، اما ارزش آن زمانی که سقوط ناگهانی یا اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در بازار رخ دهد، مشخص می‌شود. خرید یک اختیار فروش، زمانی که مالک سهام/ شاخص/ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نیز هستید، اساسا به معنای خرید بیمه برای سهام شما یا محافظت در برابر کاهش احتمالی است.مزایای ثانویه نیز وجود دارد. آگاهی از اینکه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری شما بیمه شده است، ممکن است خیال شما را به اندازه کافی راحت کند تا فرصت‌های تازه‌‌‌ای را که می‌‌‌بینید امتحان کنید یا موقعیت‌‌‌های کوچک‌تر دیگری را که از قبل دارید حفظ کنید.

حداقل، با بیمه شدن موقعیت‌‌‌های کلیدی‌‌‌تان، در بدترین زمان‌‌‌ها به دنبال قله‌‌‌ها و دره‌‌‌ها نخواهید بود و به فروش، در زمان غیر‌بهینه و قبل از بهبود بازار نخواهید رسید. بیمه کردن موقعیت‌‌‌های باز بزرگ برای دوره‌‌‌های زمانی طولانی، به‌خصوص در محیط پر از نااطمینانی‌‌‌های سرمایه‌گذاری امروز، ارزان نیست. اما در این زمان‌‌‌ها، این هزینه اولیه می‌‌‌تواند با ضررهایی که ممکن است از آن اجتناب کنید، کاهش یابد. به‌طور کلی، شما باید گزینه‌‌‌‌‌‌های فروش را به‌عنوان بیمه برای موقعیت‌‌‌هایی در نظر بگیرید که در پرتفوی شما بزرگ یا حیاتی هستند یا آنهایی که اکنون با ریسک بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا تصور می‌‌‌کردید مواجه هستند.

از آپشن‌ها برای کسب دانش استفاده کنیم

آپشن‌‌‌ها دانش مناسبی برای ارزش‌‌‌گذاری سهام و مدل‌‌‌های معاملاتی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. استفاده از آپشن‌‌‌ها، به‌خصوص برای سرمایه‌گذاران درازمدت، نه تریدرها که از نوسان‌گیری کسب سود می‌کنند، می‌‌‌تواند سبد سهام را تکمیل کند و در مقابل گزینه‌‌‌هایی که سلامت پرتفوی سهامدار را به خطر می‌‌‌اندازند، مقاومت کند. با توجه به اهمیت‌‌‌ و کاربردهای گوناگون اختیارات معامله یا آپشن‌‌‌ها، به سرمایه‌گذاران بازارهای مالی توصیه می‌شود که آنها را مطالعه کنند و با مطالعه و درک عمیق از دلیل استفاده از آنها، ‌‌‌ هوشمندانه آنها را به کار گیرند. اختیار معامله برای برنامه‌‌‌ریزان مالی، می‌‌‌تواند ابزاری عالی به‌منظور غلبه بر تلاطم در بازارها در شرایط غبارآلود و غیر‌قابل پیش‌بینی باشد.