وی اظهارکرد: گردوی تویسرکان سهم چندانی در صادرات ندارد و بیشتر به مصرف داخلی می‌رسد چون تاکنون اقدام خاصی در زمینه بسته‌بندی گردو برای صادرات انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت کشاورزی گردوکاران تویسرکان گفت: اگر گردو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بسته‌بندی و سورت شوند، هم صادرات این محصول رونق بیشتری به خود می‌گیرد و هم مردم ایران از گردوهای مرغوب، سالم و یک‌دست بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند خواهند شد.

نانکلی ضمن بیان این جمله که برخی تجار از چین و همینطور کشورهای همسایه گردو وارد می‌کنند، اظهارکرد: جدا از این گردو به‌صورت قاچاق از اوکراین و سایر کشورها وارد ایران شده و به‌نام گردوی تویسرکان در بازار به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گردوکاران تویسرکان گفت: هیچ گردویی به لحاظ طعم، مزه،‌ درصد چربی و خواص گیاهی به پای گردوی تویسرکان نمی‌رسد.

وی در ادامه از ورود گردو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خارجی به تویسرکان ابراز نارضایتی کرد و افزود: این امر یکی از معضلات بزرگ گردوکاران این شهرستان به‌شمار می‌رود.  نانکلی اظهارکرد: گردو به شکل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف مورد‌استفاده قرار می‌گیرد؛ برای مثال گردو درجه یک و دو برای صرف صبحانه، آجیل وخشکبار، گردوی درجه سه برای تهیه خورشت و غذا و گردوی درجه چهار برای تهیه شیرینی و نظایر این استفاده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه گردوی ایرانی طعم و مزه بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیری نسبت به گردو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های رقیب دارد، یادآورشد: پوست گردو نیز در صنعت رنگرزی، دارویی و پوست چوبی گردو هم به‌عنوان کربن فعال مورد‌استفاده قرار می‌گیرد.