تجلیل از 26 نشان تجاری خراسان‌رضوی

علیرضا اشرف، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در این مراسم با پیشنهاد ایجاد بنیادی برای برندها به منظور جلوگیری از تنش‌های مالی و اقتصادی گفت: برندها از منظر اقتصادی در دنیا جزو سرمایه شرکت‌ها هستند، آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰‌درصد درآمدهای شرکت‌ها ناشی از برند است. در واقع قیمت تمام شده در کشورهایی که برند مطرح است، بسیار پایین است.

شهردار مشهد نیز با اشاره به برند اصلی مشهد یعنی وجود بارگاه امام رضا(ع) گفت: در واقع ۳۱ میلیون مسافر در سال با هدف زیارت امام رضا به این شهر می‌آیند اما در کنار آن به مراکز تفریحی و خرید نیز مراجعه می‌کنند به‌طوری‌که دارای رتبه سوم در این حوزه هستیم و یکی از مراکز مورد علاقه زائران، مجموعه‌های آبی است.قاسم تقی‌زاده‌خامسی در ادامه با مهم شمردن تبلیغات واحدهای تولیدی و صنعتی در شهر گفت: چالش اصلی ما، برندینگ شهری و ماندگاری بیشتر زائر و مسافر در این شهر است. در شهرهای مهم دنیا نمادهایی برای ایجاد ذهنیت از آن شهرها ایجاد کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شکوفه‌های درختان گیلاس در شهر واشنگتن اشاره کرده که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه امروزه موضوع نشان تجاری مورد پذیرش همگان قرار گرفته، تصریح کرد: با پایمردی مردان و زنان بزرگ ما در حوزه تولید، صنعتگران ما توانسته‌اند در شرایط دشوار بر مشکلات فائق آیند.علیرضا رشیدیان گفت: با شوکی اقتصادی و به‌هم‌ریختگی در بازار مواجه شدیم اما لازم است با توانایی و ظرفیت‌های موجود و همراهی، همدلی و همکاری به نوعی عمل کنیم که به اهداف خود در حوزه اقتصادی برسیم. ظرفیت‌ها و کالاهای تولیدی زیادی در استان داریم که هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و هم قابلیت تبدیل شدن به نشان‌های تجاری را دارند.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه با ارتقای کیفی کالاهای تولیدی‌مان می‌توانیم در عرصه بین‌المللی هم بدرخشیم، گفت: خراسان‌رضوی ۶هزار واحد تولیدی فعال دارد که بخش زیادی از آنها قابلیت تبدیل شدن به برندهای مطرح را دارند و می‌بینیم که در حوزه زعفران شاهد رشد و ماندگاری برندهای مطرحی در استان هستیم.وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد تابلوهای تبلیغاتی شهر را با تسهیلات ویژه در اختیار نشان‌های تجاری مطرح خراسانی می‌گذارد با تقدیر از شهردار مشهد گفت: این اقدام بسیار خوبی برای فراهم شدن زمینه تبلیغ این برندها و تولیدات و نیز ترغیب مردم به خرید و شناخت بیشتر این کالاهاست.