ادامه تنظیم بازار و کاهش قیمت برخی اقلام

گروه بازرگانی - رییس سازمان بازرگانی استان تهران از کاهش قیمت پرتقال، موز و مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت این اقلام در میادین میوه و تره بار نیز کاهش خواهد یافت. بهمن قبادی با بیان اینکه قیمت موز، پرتقال و مرغ روز گذشته در میدان اصلی میوه و تره‌بار تهران روند کاهشی داشته است، گفت: این امر سبب می‌شود که کاهش قیمت به میادین میوه و تره‌بار نیز منتقل شود و قیمت این اقلام، روند کاهشی به خود گیرد. رییس سازمان بازرگانی استان تهران افزود: هم‌اکنون قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار تهران ۳۲۰۰ تومان است، این درحالی است که قیمت در میدان اصلی میوه و تره‌بار امروز به ۳۱۰۰ تومان رسیده است. قیمت گوشت قرمز نیز بدون تغییر بوده است. عرضه تخم مرغ نیز کماکان ادامه دارد و ظرف روزهای اخیر، مشکلی در قیمت آن به‌وجود نیامده است.

وی تصریح کرد: قیمت سایر کالاها از جمله سیب‌زمینی و پیاز نیز روند کاهشی داشته است؛ البته در مورد میوه نیز روند کاهشی در خصوص قیمت موز و پرتقال را شاهد هستیم. این درحالی است که اگرچه میوه‌های فصل کم کم در حال ورود به بازار هستند، اما به دلیل نوبرانه بودن، قیمت‌های کاذبی دارند که در هفته‌های آینده این روند فروکش خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم پرتقال در میدان اصلی میوه و تره‌بار از ۱۱۸۰ تومان به ۱۰۵۰ تومان کاهش یافته است و این کاهش قیمت به میادین سطح شهر نیز منتقل خواهد شد. قیمت هر کیلوگرم موز نیز هم‌اکنون در میدان اصلی میوه و تره بار به

۱۰۰۰ تومان تقلیل یافته است.