گروه بورس - پتروشیمی اصفهان درآمد هر سهم سال‌مالی ۹۰ را با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۳۶ ریال پیش‌بینی کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی آینده پتروشیمی اصفهان در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۶ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۴۴ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت دلایل کاهش مبلغ مالیات نسبت به سال‌ قبل را ناشی از معافیت مالیاتی سود حاصل از فروش‌های مالیاتی عنوان کرده است.

براساس اطلاعات ارسالی پتروشیمی اصفهان، در نظر دارد ۷۰ درصد سود خالص را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۹۰ پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است: «مبنای محاسبه نرخ خوراک جهت پیش‌بینی بودجه سال ۱۳۹۰ براساس نامه ۱۶ خردادماه ۸۸ معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی در رابطه با نحوه محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی اصفهان به وزیر نفت بوده است. هر گونه تغییر احتمالی در این مبانی که منجر به تغییر عمده در سود و زیان شرکت شود، در صورت اخذ اطلاعات جدید، تغییرات و تبعات حاصل از آن به اطلاع سهامداران خواهد رسید.»

از سوی دیگر مبلغ ۴۳ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال درآمدهای متفرقه (به ازای هر سهم مبلغ ۱۴۶ ریال و معادل ۳۳ درصد از پیش‌بینی سود سال ۹۰) عمدتا ناشی از سود اوراق مشارکت و سود سپرده است.

این در حالی است که پیش‌بینی افزایش نرخ و مقدار فروش‌ و خرید اوراق مشارکت از جمله دلایل اصلی تغییر در بودجه سال ۹۰ «شصفها» عنوان شده است.