راهکارهای اسنپ برای سفرهای خنک در روزهای گرم تابستان

رپرتاژ آگهی: داشتن تهویه‌ مناسب در سفرهای اسنپی الزامی است؛ به همین منظور، اسنپ اقداماتی را در اولویت قرار داده تا از کیفیت تهویه‌ هوا در سفرها مطمئن شود. در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره می‌کنیم.

اطلاع‌رسانی به کاربران راننده

اسنپ، همزمان با شروع فصل گرما، در کانال‌های مختص کاربران راننده‌ در مورد مزایای روشن کردن کولر در سفر، راهکارهای استفاده‌ مناسب از کولر و همچنین الزامی بودن تهویه مناسب سفرها اطلاع‌رسانی می‌کند. اقدامات این شرکت به اطلاع‌رسانی ختم نمی‌شود و اسنپ راهکارهای متعددی برای ترغیب کاربران راننده به استفاده از کولر در ساعات گرم روز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تسهیلات ویژه و طرح‌های تشویقی برای کاربران راننده

با نزدیک شدن به روزهای گرم، اسنپ با درنظر گرفتن تسهیلات ویژه کاربران راننده را تشویق به سرویس کردن کولر خودرو می‌کند. باشگاه رانندگان اسنپ در خرداد ماه «طرح تابستانی شارژ گاز کولر» را برای کاربران راننده سراسر کشور اجرا کرد. این تخفیف به‌مدت محدود و از طریق سایت کارفیکس در دسترس کاربران راننده قرار گرفت تا با صرف کمترین هزینه (۵۹۹ هزار تومان) به استقبال سفرهای اسنپی در روزهای گرم تابستان بروند. 

همچنین اسنپ با رصد کاربران راننده‌ای که به تهویه خودروی خود اهمیت می‌دهند، طرح‌های تشویقی ویژه از جمله تخفیف یا معافیت از کمیسیون در نظر می‌گیرد. در حال حاضر، باشگاه رانندگان در «طرح‌ سفرهای خنک اسنپی» براساس تعداد نظرات مثبت و امتیازهای دریافتی از کاربران مسافر (در رابطه با استفاده از کولر) تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت کمیسیون به کاربران راننده اسنپ اختصاص می‌دهد. به‌ازای هر سفری که مسافر نظر مثبت «استفاده از کولر» را برای آن ثبت کند، کمیسیون همان سفر به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود و مبلغ کسرشده بابت کمیسیون پس از پایان طرح، به حساب کاربر راننده برگشت داده خواهد شد. همچنین برای تخفیف ۵۰ درصدی کمیسیون، لازم است در محدوده زمانی که به کاربر راننده اطلاع‌رسانی شده، نظر منفی «عدم استفاده از کولر» از طرف مسافران در سفرهای عادی اسنپی‌ ثبت نشود.

این طرح‌ها در کانال‌های کاربران راننده اسنپ (سایت و شبکه‌های اجتماعی باشگاه رانندگان) اطلاع‌رسانی می‌شود. 

نظرسنجی از مسافران حین سفر

از سال گذشته، امکان شرکت در نظرسنجی حین سفر و اعلام نظر درباره دمای داخل خودرو به سفرهای اسنپی افزوده شده است. در طول روز، کاربران مسافر می‌توانند حین سفر به سوال «آیا دمای هوای خودرو مناسب است؟» پاسخ دهند تا اسنپ متناسب با نیاز ‌آن‌ها با ارسال پوش‌نوتیفیکیشن کاربران راننده را به روشن کردن کولر تشویق کند. این نظرسنجی با توجه به آب‌و‌هوای هر شهر در ساعات متفاوتی برای مسافران آن شهر ارسال می‌شود.  

نظرسنجی رضایت از دمای خودرو، در حال حاضر، روی نسخه اندروید ۸.۶.۰ به بالا و نسخه وب‌اپ اسنپ فعال است. کاربران مسافر برای استفاده از این گزینه لازم است اپلیکیشن اسنپ خود را به‌روزرسانی کنند.

مسافران اسنپ

بازخوردهای مسافران در انتهای سفر

کاربران مسافر پس از پایان هر سفر می‌توانند به سفر خود امتیاز دهند و دلایل این امتیاز را نیز انتخاب کنند. با شروع فصل گرما، دو گزینه «استفاده از کولر» و «عدم استفاده از کولر» به نظرسنجی پایان سفر اضافه شده است و مشارکت فعالانه کاربران در این نظرسنجی به اسنپ برای بهینه‌سازی شرایط تهویه خودرو کمک می‌کند. همچنین مشارکت حداکثری مسافران در نظرسنجی پایان سفر می‌تواند در تشویق و دلگرمی کاربران راننده‌‌ای که از کولر استفاده می‌کنند، نقش مهمی داشته باشند. 

Capture1

الزام روشن کردن کولر در سفرهای اکو‌پلاس

با توجه به الزامی بودن استفاده از کولر در سفرهای اکو‌پلاس، در صورت دریافت بازخورد «عدم استفاده از کولر» از سوی کاربر مسافر، ابتدا قوانین به کاربر راننده اطلاع‌رسانی ‌می‌شود. در صورت تکرار این بازخورد کاربر راننده‌ به مدت یک هفته امکان دریافت سفرهای پلاس را نخواهد داشت. در صورت تکرار بعد از فعالیت مجدد دسترسی کاربر راننده به سرویس پلاس تا انتهای تابستان قطع می‌شود.

گزارش‌های کاربران مسافر به اسنپ کمک می‌کند تا با شناسایی کاربران راننده‌ای که در ساعات اوج گرما به تهویه خودرو توجه نمی‌کنند، آن‌ها را با روش‌های متعدد به استفاده از کولر تشویق کرده و در صورت تکرار محدودیت‌هایی برای این افراد وضع کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.