9 راهکار مناسب برای کاهش مصرف برق لوازم خانگی در فصل گرما

رپرتاژ آگهی: با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق، به کارگیری راه‌حل‌های ساده و کم‌هزینه برای کاهش مصرف برق لوازم خانگی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب به 10 راهکار مناسب برای کاهش مصرف انرژی لوازم برقی منزل می‌پردازیم:

۱)تنظیم دمای مناسب برای لوازم سرمایشی:

تنظیم دمای مناسب برای لوازم سرمایشی مانند کولر گازی و یخچال فریزر، نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد. برای مثال، در فصل تابستان، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد به جای ۲۰ درجه، می‌تواند مصرف برق را به طور قابل توجهی کاهش دهد. و باعث می شود کمپرسور دستگاه به دفعات کمتر و شدت کمتری وارد مدار شود و جریان کمتری از برق را مصرف کند. در اینجا استفاده تکنولوژی نیز می تواند کمک شایانی به مصرف کنندگان کنند شما میتوانید با استفاده از تکنولوژی های مثل مدار اینورتر و یا اینترنت اشیا که در برخی از لوازم خانگی وجود دارند میزان مصرف لوازم خانگی را بهتر کنترل کنید.

۲) استفاده از لوازم برقی کم‌مصرف:

هنگام خرید لوازم برقی جدید، به برچسب انرژی آنها توجه کنید و مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای رده مصرف انرژی A و بیشتر باشند. لوازم برقی کم‌مصرف، در درازمدت هزینه‌های شما را کاهش می‌دهند و به حفظ محیط‌زیست نیز کمک می‌کنند. پیشنهاد ما برای این مورد خرید لوازم خانگی دوو می باشد این محصولات که اصالت کره ای دارند در ایران تولید شده و با داشتن رده مصرف انرژی A++ قیمت و کیفیت مناسبی نیز دارند.

۳) استفاده از محافظ برق:

استفاده از محافظ برق، علاوه بر محافظت از لوازم برقی در برابر نوسانات برق، به کاهش هدر رفت انرژی نیز کمک می‌کند. محافظ برق با قطع جریان برق در زمان‌های بی‌استفاده، از مصرف برق اضافی جلوگیری می‌کند.

۴)عایق‌کاری مناسب:

عایق‌کاری دیوارها، سقف و کف منزل، نقش مهمی در جلوگیری از هدررفت گرما در زمستان و سرما در تابستان دارد و به این ترتیب، نیاز به استفاده مداوم از لوازم گرمایشی و سرمایشی را کاهش می‌دهد.

۵) استفاده از سایبان و پرده:

استفاده از سایبان و پرده در پنجره‌ها، مانع از تابش مستقیم نور خورشید به داخل منزل شده و دمای محیط را خنک‌تر نگه می‌دارد. توجه داشته باشید که لوازم سرمایشی مثل یخچال و فریزر و کولر نباید در معرض تابش آفتاب قرار بگیرند، چرا که دمای این این دستگاه ها اگر بالاتر از حد معمول باشد مصرف انرژی و برق به شدت افزایش می یابد و باید منتظر قبض های برق با مبالغ بالا باشید.

۶)شستشوی لباس با آب سرد:

شستشوی لباس با آب سرد یا درجه های پایین مثل ۳۰ یا ۴۰ درجه به جای آب گرم ، و استفاده نکردن از برنامه هایی مثل بخارشور و برنامه های با مدت زمان طولانی مصرف انرژی را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

۷)استفاده صحیح از یخچال و فریزر:

تنظیم دمای مناسب برای یخچال و فریزر، عدم باز و بسته کردن مکرر درب آنها و عدم قرار دادن ظروف داغ در یخچال، راهکارهایی برای کاهش مصرف برق این لوازم هستند. در این مورد هم شما میتوانید با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا از محتوا درون یخچال خود بدون باز و بسته کردن درب آن با خبر شوید پیشنهاد ما خرید ساید بای ساید دوو می باشد که دارای این تکنولوژی می باشد از نمونه این یخچال و فریزر ساید بای ساید می توان به مدل DSI-۳۶۴۰ اشاره کرد.

8)استفاده از پنکه:

پنکه‌ها در مقایسه با کولر گازی، برق بسیار کمتری مصرف می‌کنند و می‌توانند در خنک کردن محیط منزل در ساعاتی که دمای هوا خیلی زیاد نیست موثر باشند.

9) لوازم خانگی خود را از نمایندگی بخرید:

حتما سعی کنید لوازم خانگی خود را از نمایندگی آنها خریداری کنید زیرا در صورت تقلبی بودن ، معیوب بودن یا تعویض شده بودن قطعات آنها در فروشگاه های متفرقه ، این لوازم می توانند مصرف برق بالایی داشته باشند و همچنین هزینه بالای تعمیرات را بر روی دست مشتری بگذارد. با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی شما میتوانید از نمایندگی دوو در تهران لوازم خانگی با کیفیت یا ضمانت و خدمات پس از فروش مناسب خریداری فرمایید.

با به کارگیری این راهکارهای ساده، می‌توانید مصرف برق لوازم خانگی در منزل خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید و در عین حال به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در کنار کاهش هزینه‌ها منزلتان کمک کنید. به یاد داشته باشید که هر قدمی که در جهت صرفه‌جویی در مصرف برق برمی‌داریم، به نفع خودمان، نسل‌های آینده و حفظ کره زمین خواهد بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.