شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۹ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۶۰۹۹

  • مسکن‌ملی متوقف شد؟

    دنیای اقتصاد: دستگاه پایش «مسکن‌سازی دولتی» از توقف ‌کار حکایت دارد. کارنامه پرداخت وام ساخت به مسکن‌ملی به‌عنوان تنها تابلوی رسمی در دسترس برای رصد روند احداث خانه‌های دولتی‌ساز نشان می‌دهد، تیر ماه امسال تنها ۱۰۰میلیارد تومان به سازنده‌های حدود ۴۰۰هزار واحد مسکونی پرداخت شد؛ هر خانه، ۲۵۰ هزار تومان. این در حالی است که طی دو سال گذشته، ماهانه متوسط بالای ۲۴۰۰میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌ها پرداخت شده بود. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از پشت‌صحنه برخورد خانه‌سازی دولتی به در بسته بانک‌ها مشخص می‌کند، «ته‌نشینی» منابع و تطویل تغییرات در دولت، عامل این تعلیق است.
  • واکنش دیرهنگام به ترافیک تهران

    دنیای‌اقتصاد: شدت گرفتن ترافیک شهر تهران طی ماه‌‌های اخیر باعث افزایش نارضایتی ساکنان این کلان‌شهر شده است؛ اگرچه سال‌هاست پایتخت‌‌نشینان با چالش ترافیک شهری مواجه هستند، اما مشاهدات شهروندان از شدت گرفتن و حاد شدن مساله ترافیک طی ماه‌‌های اخیر حکایت دارد. در چنین شرایطی اعضای شورای شهر تهران نسبت به مساله افزایش ترافیک در شهر تهران واکنش نشان‌‌ داده‌اند.
  • وزن املاک در پرونده‌‌‌‌های قضایی

    دنیای اقتصاد: در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران عنوان شد که ۴۵‌درصد از پرونده‌‌‌‌های قضایی به دلیل نبود اسناد رسمی ایجاد می‌شود که در برخی موارد حتی به قتل می‌‌‌‌انجامد. اکوایران در گزارشی از جلسه شورای شهر صبح روز سه‌‌‌‌شنبه بیستم شهریور ماه این گزاره را به نقل از رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه‌‌‌‌ قضائیه عنوان کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر