شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۰ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۶۱۰۰

  • هفت‌خوان رونق مسکن

    دنیای اقتصاد: گرانی و رکود دو روی سکه بازار مسکن شهر تهران است؛ در حالی که جهش قیمت‌ها طی سال‌های اخیر باعث شده تا فضایی در بازار مسکن شهر تهران پدید آید که بخش قابل‌توجهی از مردم قدرت خرید خانه در این کلان‌شهر را از دست دهند؛ رشد محسوس هزینه‌‌های ساخت، مانع از آن می‌شود که به‌رغم نبود مشتری در بازار، سازندگان امکان کاهش قیمت‌های پیشنهادی را داشته باشند. به این ترتیب کلاف بازار ساخت و فروش مسکن در شهر تهران هر روز پیچیده‌‌تر می‌شود، به‌‌نحوی که ارائه نسخه‌‌‌‌ای قابل استناد برای برون‌‌رفت از این وضعیت نیز، دشوارتر می‌شود. شهرام آلبا دبیر گروه معماری انجمن مهندسان مشاور معمار و شهرساز در گفت‌‌وگویی با مجله «تجارت فردا» مشخصه‌‌های خاص رکود بخش مسکن کشور در سال‌جاری را بررسی کرد و با بیان ۷ گام، چگونگی خروج از این وضعیت را ترسیم کرد. مشروح کامل این گفت‌‌وگو در شماره جدید مجله تجارت به تاریخ شنبه ۲۴ شهریور چاپ شده است.
  • تدارک سامانه جدید اجاره‌‌‌بها

    دنیای اقتصاد: سومین سامانه برخط ثبت اجاره‌‌‌بها در کشور به زودی آغاز به کار می‌‌‌کند؛ این در حالی است که در شرایط کنونی ۲سامانه دیگر نیز در این خصوص وجود دارد، استمرار راه‌‌‌اندازی سامانه‌‌‌های جدید و موازی باعث سردرگمی موجر و مستاجران می‌‌‌شود.
  • تامین ۵۰‌هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای کشور

    دنیای‌اقتصاد: وزیر جدید راه و شهرسازی این وزارتخانه را متعهد به تامین اراضی و واگذاری زمین به مردم در پروژه‌‌‌های تعریف‌شده مسکن ملی می‌‌‌داند. ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر عملیات آماده‌‌‌سازی حدود ۲۹‌هزار هکتار زمین در کشور در حال اجراست. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در استان خوزستان گفت: بر اساس سیاست‌‌‌های وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۵۰‌هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای کشور تامین شده است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه اولویت اصلی این سازمان در سال‌جاری اجرای پروژه‌‌‌های آماده‌‌‌سازی در کشور است، تصریح کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی متعهد به اجرای عملیات آماده‌‌‌سازی اراضی و سپس واگذاری آنها به مردم هستیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر