شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۸ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۶۰۹۸

  • راز چرخش تورم اجاره

    دنیای اقتصاد-راضیه احقاقی: تورم اجاره‌‌‌بهای شهر تهران برای دومین ماه از امسال در کانال ۴۰ درصدی اعلام شد؛ اما از شدت آن نسبت به ماه قبل کاسته شد. اگرچه همچنان بازار اجاره‌‌‌بها با تب بالای ۴۰ درجه مواجه است، اما کاهش این تشنج می‌‌‌تواند خبری خوش برای مستاجران باشد. در شرایطی که دولت سیزدهم سعی کرد تا تورم اجاره‌‌‌بها را با وضع سقف ۲۵ درصدی قیمت کنترل کند؛ اما فروکش تورم عمومی و کاهش قیمت مسکن در کشور توانست ترمز تورم اجاره‌‌‌بها در کشور را بکشد.
  • ابرشهر مخوف

    آرمین شفقت/کارشناس حوزه مسکن و شهرسازی و معماری
    سخنان اخیر جناب آقای دکتر پزشکیان در بازدید از فعالیت‌های زیربنایی و زیرساختی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، پیرامون ضرورت امکان‌سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری و پایتخت ایران به نواحی ساحلی جنوب کشور، بهانه‌ای شد تا در این مجال کوتاه، مروری بر قصه پر غصه تهران بزرگ بکنیم.
  • انتظارات مرزی فعالان صنعت ساختمان

    دنیای‌اقتصاد: اتاق تعاون ایران پنجاه‌‌‌ و نهمین گزارش طرح شامخ مدیران خرید بخش ساختمان مربوط به مرداد ۱۴۰۳ را منتشر کرد؛ شامخ کل ساختمان تعدیل‌نشده فصلی برای مرداد ماه برابر ۴۸.۴ واحد اعلام شد. سطح ۵۰ واحد، معیار سنجش رکود و رونق برای این شاخص است؛ بنابراین همچنان بخش ساختمان در وضعیت رکود قرار دارد؛ اما میزان این شاخص نسبت به تیر ماه بهبود پیدا کرده است. بنابراین انتشار داده شامخ صنعت ساختمان برای مرداد ماه اگرچه موید استمرار رکود در بخش ساختمان‌‌‌سازی بود؛ اما کاهش این رکود، گمانه‌‌‌زنی‌‌‌هایی را نسبت به بهبود وضعیت در میان‌مدت و بلندمدت ایجاد کرد. «دنیای‌اقتصاد» در روزهای آینده در گزارشی کامل به بررسی داده شامخ ساختمان‌‌‌سازی کشور برای مرداد ماه، دلایل کاهش رکود در این صنعت و سناریوهای پیش‌‌‌رو برای آن در ماه‌‌‌های پیش‌‌‌رو می‌‌‌پردازد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر