شماره روزنامه ۶۰۲۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۰۳ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۵۹۰۳

  • راز کمیابی خانه‏‏‌های نو

    کارنامه سرمایه‌گذاری ساختمانی نیمسال اول ۱۴۰۲، راز کمیابی خانه‏‏‌های نو را نشان می‌دهد. آمارهای رسمی از انعکاس رکود ساخت مسکن در حلقه نهایی سرمایه‌گذاری ساختمانی یعنی سرمایه‌گذاری برای تکمیل واحدهای نیمه‏‏‌تمام، به عنوان یکی از دو علت مهم کاهش عرضه جدید به بازار مسکن، خبر می‌دهد. تا قبل از تابستان امسال، تورم بالا و مستمر هزینه ساخت، یک عامل مهم در کاهش تمایل سازنده‏‏‌ها به ساخت و عرضه جدید به بازار مسکن بود. اما، تازه‏‏‌ترین گزارش بانک مرکزی مربوط به آمار سرمایه‌گذاری ساختمانی در کشور که روند و تغییرات حجم ریالی سرمایه‌گذاری در ساختمان‏‏‌های جدید (شروع‌شده)، نیمه‏‏‌تمام و تکمیل‌شده (ساختمان‏‏‌های نو که به بازار عرضه می‏‏‌شوند)، را نشان می‌دهد از عامل دوم رونمایی می‌کند.
  • قیمت مسکن «بدون جهت‌‌دهنده‌‌ها» چگونه است؟

    کانال تلگرامی «دنیای‌اقتصاد» نوشت: مرکز آمار ایران «تغییرات قیمت مسکن» به روش هدانیک را برای آبان ماه امسال، محاسبه و اعلام کرد.
  • پاسخ رسمی به «تنبیه مالیاتی اجاره‏‏‌نشین‏‏‌ها»

    مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ ۴ آذر ماه «دنیای‌اقتصاد» که با تیتر«تنبیه مالیاتی اجاره‌‌‌نشین‌‌‌ها؟» منتشر شد، توضیح داد: حرکت از بودجه متکی به درآمدهای نفتی به بودجه مبتنی بر درآمدهای پایدار یک رویکرد اصولی از سوی دولت است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نمود پیدا کرده است و از سوی دیگر در افزایش درآمدهای مالیاتی دو رویکرد مهم عدالت‌محوری و حمایت از تولید دنبال شده است و در بیش از یک‌سال گذشته این رویکرد آثار مثبتی بر رشد درآمدهای پایدار دولت داشته است.
  • عقب‌‌‌ماندگی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تهران

    رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از عقب‌‌‌ماندگی جدی در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت انتقاد کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر