کشف انبار برنج احتکار شده در جنوب تهران

 سرهنگ مهدی افشاری در این‌باره گفت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد قانونی می‌کند. در همین راستا نیز ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با رصدهای اطلاعاتی و پالایش اطلاعات به دست آمده  موفق به شناسایی یک انبار کالا در جنوب تهران شدند که آن مقادیر قابل توجهی برنج احتکار شده بود.

خبر مرتبط
واردات برنج رکورد زد/۳ برابر نیاز کشور برنج وارد شد

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: بنابر آمار اعلامی وزارت جهاد سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن برنج برای ذخایر استراتژیک نیاز داریم که متاسفانه در سنوات گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن تا ۲ میلیون تن برنج وارد شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت که انبار کالا حاوی  مقادیر فراوانی برنج خارجی احتکار شده است و مدتی طولانی است که این اقلام در این محل تخلیه و دپو شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز بازرسی از این انبار، گفت: ماموران در جریان بازرسی از انبار مذکور ۲۶ تن برنج احتکاری از قبیل برنج پاکستانی، برنج هندی و برنج بی‌دانه را کشف کردند. کارشناسان ارزش ریالی این کشفیات را ۱۶ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

وی از پلمب انبار مذکور با حکم قضایی خبر داد و گفت: در این خصوص پرونده‌ای هم تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.