این بانک پرچم دار پرداخت وام مسکن است+نمودار

طبق ارقام ارائه شده از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها تا انتهای اردیبهشت سال جاری، بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان بابت ودیعه مسکن تسهیلات اعطا کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد مشارکت شش بانک در این فرایند صفر بوده است. همچنین، بالاترین مشارکت مربوط به بانک ملی و پایین‌ترین مشارکت مربوط به بانک مسکن بوده است. حجم تسهیلات اعطایی از سوی بانک مسکن برای ودیعه حدود ۲ میلیارد تومان است در حالی که این رقم در بانک ملی به بالای ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

خبر مرتبط
وام ۴۰۰ میلیونی مسکن این گروه ابلاغ شد+جزییات

تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شد که مشمولان این تسهیلات دهک‌های اول تا سوم درآمدی هستند.

بر این اساس، بانک ملی سهمی بالای ۲۵ درصد از کل مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات ودیعه مسکن را به خود اختصاص داده است. نکته جالب توجه این است که مجموع مشارکت «سایر بانک‌ها» در مقایسه با مشارکت بانک ملت، تجارت، صادرات ایران و سپه بالاتر است.

030311

تسهیلات 9 همتی بانک ملی برای ودیعه مسکن

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که تا انتهای اردیبهشت امسال، در مجموع 36 هزار و 206 میلیارد تومان تسهیلات بابت ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها پرداخت شده است. از میان تمام بانک‌ها، مشارکت 6 بانک صفر بوده است. همچنین، از میان سایر بانک‌های فعال در این حوزه،‌ بالاترین رقم اعطای تسهیلات مربوط به بانک ملی و پایین‌ترین آن مربوط به بانک مسکن بوده است.

به بیان دقیق‌تر، بانک ملی ایران تا انتهای اردیبهشت امسال 9 هزار و 128 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرده است. در رتبه دوم نیز بانک ملت با پرداخت 7 هزار و 164 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته است. همچنین، 5 بانک حجم تسهیلاتی بین 4.4 همت تا یک همت را اعطا کرده‌اند. سایر بانک‌ها اما کمتر از یک همت در اعطای تسهیلات ودیعه مسکن نقش داشته‌اند.

سهم 25 درصدی بانک ملی

بر اساس ارقامی که ارائه شد، سهم بانک ملی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا انتهای اردیبهشت امسال 25.2 درصد و بالاتر از سایر بانک‌ها بوده است. بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و سپه نیز به ترتیب در رتبه سوم تا ششم از نظر سهم قرار گرفته‌اند. برای مثال، سهم بانک ملت 19.8 درصد برآورد شده است. این در حالی است که سهم سایر بانک‌ها روی هم از مجموع این بانک‌ها بیش‌تر و برابر با 24.7 درصد بوده است.

030311

 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.