شماره روزنامه ۶۱۲۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۹ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۱۲۹

  • بازیگران اصلی بیمه نیمه اول

    حمیده زمانی/کارشناس ارتباطات صنعت بیمه
    براساس آمار منتشر‌شده از سوی بیمه مرکزی، طی ۶ ماه سال‌جاری حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در حالی رشد۶۰درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است که تعداد بیمه‌نامه‌های صادره ۱۱‌درصد رشد داشته است. این موضوع بیانگر این است که بخشی از افزایش حق بیمه تولیدی ناشی از افزایش تعداد بیمه‌نامه‌های صادره بوده است. در بازه موردنظر حق بیمه تولیدی بازار به رقم ۲۱۶.۸ همت (هزار میلیارد تومان) رسیده است. سهم بخش غیردولتی ۸۱‌درصد است که بیش از نیمی از حق بیمه تولیدی بازار بیمه در بخش غیردولتی (۵۳ درصد) مربوط به شرکت‌های بیمه دانا، دی، آسیا و ملت بوده است که به ترتیب رشدی معادل ۲۶، ۷۶، ۶۰ و ۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.
  • هوش مصنوعی و آینده صنعت بسته‌بندی

    دنیای اقتصاد: صنعت بسته‌بندی در آستانه یک تحول قابل‌توجه است که با پیشرفت‌های سریع در هوش‌مصنوعی (AI) قابل هدایت است. از بهبود طراحی جعبه تا تحول در مدیریت موجودی، هوش‌مصنوعی قرار است چشم‌انداز تولید جعبه‌ها را تغییر دهد.
  • برتری بانک پارسیان در وام ازدواج

    بانک پارسیان در راستای عمل به تعهدات و تکالیف قانونی، طی نیمه نخست سال‌جاری ۲۹‌هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌‌‌الحسنه در بخش‌‌‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی، مسکن محرومان، خودروی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رفع احتیاجات ضروری به متقاضیان و نیازمندان از طریق صندوق قرض‌‌‌الحسنه بانک پارسیان پرداخت کرده است.
  • بهینه‌‌‌سازی مصرف؛ شاه‌‌‌کلید ‌گذار از ناترازی گاز

    سید‌حسن افتخاری
    اسراف میلیاردها مترمکعب گاز که طی چند سال گذشته در بعضی از مناطق کشور بیهوده سوخته می‌شود نکته بسیار مهمی است که توجه به آن به معنی عبور دائمی از ناترازی گازی به شمار می‌رود.
  • آثار کاهش نرخ سود بانکی در رفتار بازیگران بازار پول

    میثم حقیقی/کارشناس بانکی
    اخیرا وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی طی یادداشتی، به تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی آن وزارتخانه با همکاری بانک مرکزی و سازمان بورس در خصوص فروش اوراق، مدیریت نقدینگی و کاهش نرخ سود اشاره داشته‌‌‌اند. از آنجا که تغییر نرخ سود در رفتار تسهیلات‌‌‌دهی بانک‌ها و رفتار پس‌‌‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری خانوارها و بنگاه‌‌‌های اقتصاری اثرگذار بوده و هر یک از این موارد نیز به نوبه خود، بر تقاضای کل و تورم موثر هستند، در نوشتار حاضر بر آنیم تا با نگاهی مختصر، به بررسی آثار کاهش نرخ سود بانکی بر رفتار بانک‌ها، بنگاه‌‌‌های اقتصادی و خانوارها بپردازیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر