با احداث باغات بادام هم به سود میلیاردی برسید و هم با کمبود منابع آبی مبارزه کنید

رپرتاژ آگهی: همانطور که گفتیم کمبود منبع آبی در کشورباعث شده تولید محصولاتی که کمترین میزان مصرف آب را داشته باشند اهمیت بیشتری داشته باشند، از این رو بادام جز درختانی هست که هم مصرف خیلی پایینی از منابع آبی دارد و هم اینکه نسبت به شرایط فیزیولوژی انواع خاک میتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از جایی که قیمت بادام و همچنین مغز آن در بازار آجیل خیلی گران هست.

لذا باغداران عزیز میتواند سود خوبی از تولید بادام عاید خود سازند، اما این کار مستلزم استفاده از درختان با اصالت و شناسنامه دار و لیبل دار هست. و اینجاس که آشنایی با یک نهالستان خوب و معتبر و تولید کننده نمونه نهال بادام راه رسیدن به یک باغ نمونه و ایده آل را برای شما هموار می سازد. به همین علت در ادامه مقاله به معرفی نهالستان اروم نهال میپردازیم که سالیان دراز هست بر تکیه تجارب و دانش فنی، علمی و عملی اقدام به تولید نهال هایی نموده که کیفیت خیلی بالایی از لحاظ باردهی و بازده اقتصادی دارند و نسبت به مشکلات سرمازدگی بهاره خیلی مقاوم هستند 

آشنایی با تولید کننده نهال (اروم نهال)

مجموعه اروم نهال به مدیریت مهندس نعیمیان با ده ها سال سابقه تولید نهال شناسنامه دار اقدام به تولید نهال هایی نموده که مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال هستند، علاوه بر آن تمامی نهال های مورد نظر تحت نظارت و پایش کلنیک گیاه پزشکی و حفظ نباتات تولید می شوند که این امر باعث می شود باغداران عزیز با خیال راحت مبادرت به خرید نهالهایی بنمایند که هیچگونه آلودگی و بیماری ندارند و این موضوع در نوبه خود مهمترین امر برای احداث یک باغ موفق می باشد.

شرایط اقلیمی و زیست محیطی مناسب جهت احداث باغ

عموما درخت بادام برای مناطقی که ارتفاع آنها از 400 متر تا 3000 متر از سطح دریا هستن مناسب هست و این قضیه هم در مناطق گرم و معتدل و هم در مناطق سردسیر و کوهستانی صدق میکند ، تنها موردی که باید مورد توجه شما واقع شود این است که درخت بادام نباید زیاد آبیاری شود و همچنین و در مناطق پر باران و مرطوب بهتر است که کاشت نشود .

یهترین ارقام تجاری و بروز بادام جهت کاشت

  • بادام فرانیس کلون یکی از پر طرفدارترین و تجاری ترین ارقام بادام هست که کاملا پوست کاغذی هست و در مجموعه اروم نهال تولید می شود ، این رقم از دیرگل ترین ارقام بادام در ایران هست و طبق برسی های کارشناسان زمان گلدهی آن بیست روز پس از ارقام محلی هست، لذا از بابت سرما ی بهاره مقاومت صد درصد خواهد داشت، باردهی فرانیس از سال سوم کاشت آن آغاز می شود، متوسط عملکرد این رقم 12 کیلو گرم روی هر درخت می باشد که با توجه به نرخ روز هر کیلوی آن به صورت عمده از باغدار 400 هزار تومان خریداری می شود 

  • بادام سنگی تونو رقمی دیرگل که منشا آن کشور ایتالیا هست، که در مجموعه اروم تولید می شود، این رقم 16 روز بعد از ارقام محلی گل دهی دارد و باردهی آن از سال 2 کاشت آغاز می شود ونیاز به گرده افشان ندارد و رقمی خود گرده افشان محسوب می شود، متوسط عملکرد بادام تونو 30 تا 35 کیلو بادام تونو می باشد که کیلویی نزدیک به 150 هزار تومان از باغداران خریداری می شود.

  • بادام آذر معروف به بادام دوپوست از ارقام مقاوم و دیرگل و نیمه کاغذی محسوب می شود و نهال آن در اروم نهال تولید وعرضه می شود، باردهی بادام آذر از سال 2 کاشت آغاز می شود و متوسط برداشت آن 25 کیلو می باشد که در حالت فعلی 250 هزار تومان از باغدار خریداری می شود .

  • بادام مامایی جز ارقام زود گل محسوب می شود اما باید در مناطقی کشت شود که سرمای بهاره ندارند، پوست این رقم سنگی هست و کیفیت مغز بالایی دارد.

  • بادام شکوفه پوست کاغذی جز ارقام خیلی دیرگل محسوب می شود که ویژگی های آن همانند بادام فرانیس می باشد. و برای کاشت تجاری و احداث باغ یکی از بهترین ارقام محسوب می شود.

آبیاری درخت بادام به صورت هست؟

در حالت کل درخت بادام علاقه زیادی به آب ندارد و آبیاری بیش از حد آن باعث از زوال و نابودی درخت خواهد شد، لذا پیشنهاد کارشناسان ما برای سال اول بدین صورت هست که در سال اول به صورت هفتگی یک بار آبیاری شود ، اما از سال دوم آبیاری هر 25 روز فقط یکبار و در بلوغ کامل هر ماه 1 بار کفایت خواهد کرد .

بهترین زمان کاشت نهال بادام کی می باشد؟

بهترین زمان برای کاشت خرید نهال بادام در پاییز در اواخر پاییز، آذرماه بعد از خزان هست که گیرایی نهال شما را تضمین می کند، تجربه به ما نشان داده کاشتن نهال بادام در اواخر زمستان در ماه اسفند دارای ریسک بالایی هست و امکان خطا دادن در نهال زیاد می باشد، لذا پیشنهاد ما به باغداران گرامی این است که به کاشت نهال در فصل پاییز اقدام نمایند.

فواصل کاشت بادام

یکی از نکات مهم رعایت فاصله استاندارد جهت کاشت و احداث باغات مدرن بادام هست، به همین جهت رعایت فواصل استاندارد 5*5 یا 5*4 الزامی می باشد. با توجه به این نکته برای احداث هر هکتار باغ بادام نیاز به 400 الی 500 اصله نهال بادام خواهید داشت.

نکات مهم در خرید و انتخاب رقم

باغداران عزیز توجه داشته باشید در زمان خرید نهال باید به نکات زیر دقت کنید، بهترین راه برای تشخیص رقم با توجه به اقلیم و شرایط باغ شما استفاده از دانش کارشناسان متخصص می باشد، لذا بهترین پیشنهاد ما تماس با کارشناسان مجموعه اروم نهال می باشد تا بر تکیه بر دانش و تجارب ایشان اقدام به احداث باغات خود بکنید.

نهال عالی و شناسنامه دار را از کجا تهیه کنیم 

اروم نهال به مدیریت مهندس نعیمیان و همکاران فنی ایشان می باشد که در ضمینه تولید نهال شناسنامه دار بادام فعالیت دارند، تمامی این عزیزان با تلاش مستمر شبانه روزی تلاش نموده اند ارقامی را تولید نمایند که نسبت به ارقام محلی خیلی متمایز تر هستن، یعنی هم پرمحصول تر و هم مقاومتر به سرمای بهاره، که در اقلیم های مختلفی قابل کشت هستند. تمامی این ارقام با ضمانت اصالت همراه با شناسنامه و لیبل تقدیم باغداران عزیز در تمام نقاط کشور می شوند، فرایند تحویل نهال از این نهالستان هم به صورت حضوری و هم به صورت ارسال توسط باربری و تیپاکس به درب منزل امکان پذیر می باشد . همچنین کارشناسان این مجموعه همه روزه از ساعات 9 صبح تا 9 شب آماده مشاوره و گرفتن سفارش از شما عزیزان می باشد.

با توجه به ترافیک خطوط به علت نزدیک بودن فصل کاشت هرچه سریعتر نسبت به ثبت و رزو نهال بادام درخواستی بنمایید.

تلفن های مجموعه اروم نهال به شرح زیر می باشد.

  • ۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۶

  • ۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۷

  • ۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۸

  • ۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۹

همچنین جهت مطالعه و اطلاعات بیشتر میتوانید از وبسایت ایم مجموعه به ادرس زیر دیدن فرمایید.

https://www.urumnahal.com/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.