بهترین نهال گردو و بادام دیرگل در زمستان 1401

آیا شما هم در تشخیص، انتخاب و خرید نهال گردو و نهال بادام دیرگل مشکل دارید؟ انتخاب نهال بادام یا گردو ی مناسب برای کاشت در مقیاس بزرگ در یک منطقه یکی از مهم ترین چالش های شروع باغبانی است.

با انتخاب نهال های باکیفیت و همچنین مناسب برای آب و هوای هر منطقه، می توان انتظار برداشت محصول بیشتر و بهتر را در مدت زمان کوتاه تری داشت و خسارات احتمالی را به حداقل رساند. قبل از احداث باغ، در هنگام خرید، توصیه می شود ابتدا نهال های سالم و با کیفیت را از نهالستان های معتبر (نهالستان غرب نهال) خریداری نمایید.

با توجه به اینکه خرید نهال گردو و خرید نهال بادام محصولاتی مناسب با آب و هوای ایران هستند، در بسیاری از مناطق کشور کاشته شده اند. بنابراین در زمان خرید نهال بادام و گردو باید نهال های مناسب و پربازده انتخاب شوند.

نهال گردو و بادام دیرگل یعنی چه؟

قبل از هر چیز بهتر است انواع نهال های دیرگل و زودگل را بیشتر بشناسید. نهال گردو و نهال بادام در هر دو نوع زودگل و دیرگل فروخته می شوند. از نظر عملکرد، این دو نوع نهال کاملاً متفاوت هستند. در واریته های نهال بادام تا ۳۰ کیلوگرم می توان انتظار باردهی داشت، اما در واریته های کشت شده نهال گردو تا ۷۰ کیلوگرم باردهی را می توان انتظار داشت.نکته مهم در این امر انتخاب نهال مناسب با شرایط آب و هوایی مطلوب و مورد نظر است.

در موقع خرید نهال بادام لازم به ذکر است که ارقام دیرگل نهال بادام بیشتر مناسب برای مناطق سردسیر است. این در مورد نهال گردو نیز صادق است. در واقع دیرگل دادن خطر یخبندان های دیررس همزمان با گلدهی یا باردهی را کاهش می دهد و در نتیجه از ریزش محصول جلوگیری می کند. به همین دلیل، ارقام دیرگل برای مناطق سردسیری توصیه می شود.

مزایای استفاده از نهال بادام و گردو دیرگل:

در بالا اشاره کردیم که دیرگل بودن نهال بادام را می توان حاشیه ای مطمئن در برابر سرمازدگی و یخبندان دیررس دانست. علاوه بر این دیرگل بودن نهال بادام این میوه می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد که در تحقیقات زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. در این قسمت به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

جالب است بدانید که طبق بررسی های انجام شده، واریته های دیرگل نهال بادام و نهال گردو نسبت به واریته های زودگل رشد بیشتری داشته اند. این نهال ها اغلب طول عمر بیشتری دارند و بیشتر از سایر گونه ها عمر میکنند. به طور کلی ارقام دیرگل نسبت به ارقام زودگل از موفقیت اصلاحی بالاتری برخوردار بوده و مجموعه این ویژگی ها باعث شده است که در سال های اخیر این نوع نهال ها مورد توجه زیادتری قرار گیرند.

خرید نهال بادام

معرفی بهترین نهال های بادام دیرگل:

پس از دانستن مزایای استفاده از نهال گردو و نهال بادام دیرگل، نوبت به معرفی بهترین ارقام دیرگل این محصولات می رسد. در اینجا محبوب ترین نهال های بادام دیرگل معرفی شده است.

  1. نهال بادام آذر: این نوع نهال بادام در بهار مانند سایر درختان بادام گل می دهد و محصول آن در نیمه دوم مرداد قابل برداشت است. تفاوت این نوع نهال بادام با سایر انواع بادام این است که گلدهی آن ۱۵ تا ۲۰ روز دیرتر اتفاق می‌افتد و همین مسئله باعث می‌شود تا سرمازدگی محصول کاهش پیدا کند. این رقم برای مناطق سرد و کوهستانی که زمستان‌های طولانی دارند، بسیار مناسب است.

  2. نهال بادام تونو: بادام تونو یکی از ارقام دیرگل و مقاوم به سرما بوده که می تواند محصول خود را حتی در دمای زیر 20 درجه نیز حفظ کند. این نهال بادام به عنوان یک رقم پیش رس در زمان برداشت طبقه بندی می شود. باردهی خوب همراه با وزن زیاد این بادام، آن را به گونه ای محبوب در بین باغداران برای احداث باغ بادام تبدیل کرده است.

  3. نهال بادام خوشه ای: نهال بادام خوشه ای از ترکیب و پیوند دو نوع بادام تونو و فراگنس به دست می آید. این گونه نیز یک رقم دیرگل و مقاوم است.درخت بادام خوشه ای هر ساله محصول تولید می کند و از هر نظر اقتصادی درختی سودآور محسوب می شود.

بهترین نهال های گردو برای مناطق سردسیر:

در این بخش به بهترین نهال های گردو برای مناطق سردسیری می پردازیم که می توان از آن برای احداث باغ نهال گردو در مناطق سردسیر استفاده کرد. ایجاد شرایط مناسب برای رشد و پرورش این ارقام باعث افزایش باردهی درختان می شود.

  1. نهال گردو فرنور: گردو فرنور یکی از محبوب ترین انواع گردو در بین باغداران است. این نهال گردو در برابر سرما بسیار مقاوم است. دلیل محبوبیت این نوع نسبت بالای وزن مغز به وزن کل گردو و همچنین پوسته نازک و کاغذی آن است. این گردو بعد از دو یا سه سال باردهی اش شروع می شود. استفاده از خاک و کود مناسب در زمان باردهی این گونه بسیار تاثیرگذار است.

  2. نهال گردو کانادایی: مبدا و زادگاه این نهال گردو کانادا است. این نهال به خوبی با هوای سرد سازگار است. ارتفاع این درخت به بیش از 10 تا 12 متر می رسد که با هرس مناسب می توان آن را کنترل کرد.

  3. نهال گردو خوشه ای: این نهال گردو نیز یکی از مهمترین ارقام نهال گردو دیرگل است. این گردو در بسیاری از مناطق ایران کشت می شود. مغز این رقم حدود 60 درصد از وزن کل را تشکیل می دهد. پوسته نازک و رنگ روشن مغز دو خصوصیات اصلی نهال گردو خوشه ای می باشد.

خرید نهال گردو

خرید نهال گردو و بادام دیرگل از غرب نهال:

نهالستان غرب نهال، تولید کننده انواع نهال گردو و بادام و ... در کشور است که سال های زیادیست که تولید و عرضه نهال را آغاز کرده و سالیانه با تولید انواع ارقام نهال های میوه و با بیش از ۱ میلیون نهال، ۴۰۰ هزار اصله گردو و ۲۰۰ هزار اصله بادام آماده ارائه خدمات در این زمینه می باشد.

در پایان می توان نتیجه گرفت که خرید نهال گردو و خرید نهال بادام دیرگل می تواند بهترین انتخاب برای مناطق سردسیر با زمستان های طولانی باشد تا آسیب احتمالی به محصول تا حد امکان کمتر کند. پس از انتخاب نهال مورد نظر، نوبت به تهیه آن می رسد. خرید نهال از نهالستان معتبر این امکان را برای شما فراهم می کند که تنوع انتخابی زیادی را داشته باشید.

نهالستان غرب نهال یکی از بهترین نهالستان های ایران آماده فروش نهال گردو و نهال بادام دیرگل به طور کلی و جزئی می باشد. نهالستان غرب نهال یک تجربه خرید مطمئن به همراه ضمانت بازگشت نهال را برای شما فراهم کرده است. بنابراین، می توانید بدون نگرانی درخواست خود را ثبت کنید.

جهت خرید نهال گردو و بادام و ... میتوانید با شماره ۰۹۰۲۶۵۱۳۲۰۹ تماس گرفته و یا از طریق واتساپ به همین شماره پیام بفرستید. برای اطلاعات بیشتر سایت نهالستان غرب نهال به آدرس gharbnahal.ir مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.