اثر رکوردزنی اونس بر بازار سکه

نوسان مثبت قیمت دلار و رکوردشکنی اونس طلا، قیمت طلا و سکه را در اولین روز هفته به سمت کانال‌های بالاتر هدایت کرده است. اونس طلا در روز جمعه برای اولین بار از مرز ۲۷۰۰ دلار عبور کرد و به ۲۷۱۸ دلار رسید؛ این روند صعودی که به عقیده تحلیلگران ناشی از «تنش‌های ژئوپلتیکی» و «سیاست‌های تسهیلی بانک‌های مرکزی» است، قیمت سکه امامی را به ۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رساند و طلای آبشده را نیز در کانال ۱۸ میلیون تومان رو به جلو حرکت داد. قیمت اونس طلا هم در لحظه نگارش این گزارش به ۲۷۲۰ دلار رسیده است. محدوده حمایتی کلیدی اونس طلا در حال حاضر در ۲۶۷۵ دلار قرار دارد. اگر قیمت طلا به پایین این سطح حمایتی کاهش یابد، احتمال افت قیمت بیشتر به سمت ۲۶۴۵ دلار قوت خواهد گرفت. از سوی دیگر، محدوده مقاومتی مهم برای اونس طلا در ۲۷۳۵ دلار قرار دارد. اگر اونس طلا موفق به عبور از این مرز مقاومتی شود؛ احتمال افزایش بیشتر قیمت تا محدوده ۲۷۵۰ دلار و سپس ۲۷۸۰ دلار تقویت خواهد شد. 

بازار جهانی طلا فارغ از اثر تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و همچنین ترور شهید یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، متاثر از هیجانات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تغییرات در سبد دارایی سرمایه‌گذاران در مسیر صعودی قرار گرفته است. همچنین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا محرک روند یاد شده بوده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر « سایه رکوردزنی قیمت طلا بر بازار سکه/ احتمال پولبک قوت گرفت/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۸ مهر 1403 » بخوانید.