کارخانه آلمانی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد نام زیرمجموعه خود در آمریکا را از فولکس‌واگن به «ولت‌واگن» تغییر دهد. در اطلاعیه کارخانه آمده بود که استفاده از واحد نیروی محرکه الکتریکی در نام جدید، تاکیدی بر محصولات الکتریکی فولکس‌واگن است.این خبر قبل از روز اول آوریل به رسانه‌ها درز کرد و برخی رسانه‌ها از جمله شبکه خبری CNBC و خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را جدی گرفتند. انتشار خبر باعث تغییر قیمت سهام و تحلیل‌هایی درباره آینده فولکس‌واگن شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بعدا گفت که فولکس‌واگن بارها اطمینان داده بود که تغییر نام جدی است.

سخنگوی این خبرگزاری این کار را ضربه به روزنامه‌نگاری و اعتماد جامعه قلمداد کرد. روزنامه‌های دیگر هم فولکس‌واگن را متهم کردند که برای جلب توجه از اعتبار رسانه‌های مورد اعتماد سوء استفاده کرده است.فولکس‌واگن در واکنش به این انتقاد‌ها اعلام کرد که هدفش از این شوخی آگاه‌کردن مردم از برنامه‌‌اش برای تولید ماشین‌های الکتریکی بوده و به هیچ وجه قصد نداشته از این راه بر بازار سهام تاثیر بگذارد.

ب‌ام‌و هم از دیگر خودروسازانی بود که دروغش خبرساز شد. این کارخانه در واکنش به انتقاد از رانندگان محصولاتش در فرهنگ عامیانه، اعلام کرد که قصد دارد مدل‌های آینده‌اش را بدون چراغ‌ راهنما تولید کند. در فرهنگ عامیانه، رانندگی بی‌محابای رانندگان ب‌ام‌و دستمایه شوخی‌ و انتقاد‌های زیادی است. از جمله اینکه آنها قبل از تغییر مسیر راهنما نمی‌زنند و رانندگان دیگر را غافلگیر می‌کنند.سفر ارزان‌قیمت به فضا با کارخانه داچیا، شیشه‌ای برای ماشین‌های آلفارومئو در بریتانیا که بهار سرد و ابری این کشور را آفتابی نشان می‌دهد و دستگاه ساخت قهوه اسپرسو در داشبورد بنتلی هم از دیگر شوخی‌هایی بود که هفته گذشته با استقبال بیشتر مخاطبان روبه‌رو شد.

این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند